معاون راهداری‌ و حمل‌و نقل جاده‌ای استان هرمزگان :

تصادفات منجر به فوت استان هرمزگان در نوروز امسال 42 درصد کاهش یافت

تهران (پانا) - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از کاهش ۴۲ درصدی تصادفات منجر به فوت طی ایام تعطیلات نوروزی در استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تصادفات منجر به فوت استان هرمزگان در نوروز امسال 42 درصد کاهش یافت

به گزارشوزارت راه و شهرسازی، میرداد میردادی اظهار کرد: طی این مدت همچنین ۸۰ فقره تصادف جرحی نیز در جاده‌های هرمزگان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در طول مدت طرح، ۱۶۵ تصادف خسارتی در راه‌های هرمزگان رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

میردادی عنوان کرد: در این تصادفات ۱۸ نفر کشته و ۱۱۰ نفر مجروح شدند که در مقایسه با تعطیلات نوروزی سال ۹۶ به ترتیب ۴۲ درصد و ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی به عوامل تاثیرگذار در کاهش تصادفات در تعطیلات نوروزی اشاره و تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، شانه‌سازی راههای مواصلاتی، درزگیری و لکه گیری ٨٠٠٠تن، نصب ١٢٠٠٠تابلوعلائم اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، همکاری پلیس راه در کارهای کنترل ترافیکی، حضور فعال نیروهای انسانی گشت راهداری و اکیپ‌های ثابت راهداری از جمله عواملی بودند که باعث کاهش تصادفات طی نوروز ۹۷ در هرمزگان شده است

میردادی در ادامه به تشریح عملکرد راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای هرمزگان در طرح نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام ۲۱ نفر در قالب اکیپ‌های گشت راهداری ثابت و ۲۸ نفر در گشت راهداری سیار با در اختیار داشتن ۷۲ دستگاه خودرو سنگین، ۱۶ دستگاه خودرو نیمه سنگین و ۴۴ دستگاه خودرو سبک فعالیت می‌کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین ۳۱ نفر از پرسنل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای هرمزگان در ستاد راهداری و ۱۱۴ نفر نیز در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر بودند و ۱۷۱ مورد برخورد با متجاوزین حریم و دستفروشان را از دیگر عملکرد راهداری و حمل‌و نقل جاده ای استان برشمرد و افزود: طی این مدت ۴۲۱ مورد ترمیم حفاظ های آسیب دیده در محورها نیز صورت گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از ۱۰۲ مورد اعزام اکیپ راهداری برای رفع انسداد در حوادث اعم از ریزش و ...، ۹۹ مورد اعزام به صحنه تصادفات و ارائه خدمات راهداری مرتبط و ۱۴۸ مورد ماموریت‌های پاسخگویی به رفع مشکلات گزارش‌شده به عنوان بخش دیگری از عملکرد نوروزی نام برد.

وی گفت از دیگر اقدامات این اداره کل می‌توان به اسکان موقت ناشی از حوادث و مسافران در راه مانده برای ۵۱ نفر در ایام نوروز ۹۷ یاد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار