اعضای مجلس و شورای دانش آموزی استان مشخص شدند:

مرحله استانی انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) ـ  انتخابات نمایندگان استان در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان جناب آقای دستورانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان جناب آقای صفاری، رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان جناب آقای عامریان و ناظر مجلس دانش آموزی کشور، در حالی در سمنان برگزار شد که بر اساس اعلام رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، سهمیه استان در مجلس دانش‌آموزی کشور، دو نفر است.

کد مطلب: ۸۱۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سمنان برگزار شد

محمدرضا عامریان رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در حاشیه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم به ترتیب در مرحله آموزشگاه، شهرستان و منطقه برگزار می شود.

وی افزود: سپس نفرات منتخب به مرحله استانی راه پیدا می کنند، دانش آموزان راه یافته به این مرحله در یک رقابت سالم نسبت به معرفی خود و بیان اهداف و دیدگاهایشان در خصوص پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی می پردازند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در پایان مرحله استانی، رای گیری انجام می شود و بعد از شمارش آراء ، یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه پیدا می کنند.

عامریان تصریح کرد: فقط دانش‌آموزان پایه های نهم و دهم می توانند برای نمایندگی مجلس دانش آموزی کاندید شوند و با توجه به اینکه مدت هر دوره فعالیت مجلس دانش آموزی دو سال است، بنابراین دانش آموزان نماینده تا پایان دوره نمایندگی مجلس دانش آموزی می بایستی دانش آموز باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس دانش‌آموزی، زمینه رشد دانش‌آموزان به منظور پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگتر را فراهم می‌کند، گفت: مجلس شورای دانش‌آموزی کشور متشکل از ١٥٠ عضو است و در هر دو سال یکبار انتخابات آن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه انتخابات مجلس دانش آموزی، زمینه ساز تربیت صحیح سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: مجلس شورای دانش آموزی برای تربیت اجتماعی، سیاسی، مدیریتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی است.

عامریان ضمن تاکید بر ضرورت شکل گیری هویت انقلابی، دینی و ملی در دانش آموزان گفت: در تمامی کشورهای دنیا الگوهایی برای کشور داری وجود دارد، یک الگو استبدادی و دیکتاتوری است که هنوز در بعضی از کشورها رواج دارد، در این الگو یک فرد در راس امور است و آن طور که بخواهد حکومت می کند، الگوی دیگری که در اکثر کشورهای دنیا پیروی می شود، الگوی دموکراسی غربی است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدل سومی در کشورهای دنیا به نام مردم سالاری دینی مطرح شد.

وی افزود: قطعا باید نسل جوان را با این مدل سیاسی که منبعث از دین مبین اسلام است، آشنا کنیم تا در آینده کشور را با آن اداره کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی و مشورتی است، اظهار داشت: مجلس دانش آموزی مهم ترین رکن برای ساماندهی اجتماعی دانش آموزان بوده و در واقع پل ارتباطی میان دانش آموزان و مسئولین می باشد.

اسماعیل ابراهیمی ناظر مجلس دانش آموزی کشور نیز در ادامه افزود: اکنون شما نمایندگان دانش آموزی شهرستان های استان سمنان می باشید و می بایست به انتخاب اصلح خودتان به عنوان حق الناس نگاه نمایید و حال که در میدان عمل وارد شدید، در راه رفع دغدغه های جامعه دانش آموزشی تلاش کنید.

در بخش دیگری از جلسه، پس از اعلام برنامه های کاندیداهای مجلس دانش آموزی، هیئت رئیسه برگزار کننده انتخابات در جایگاه خود مستقر و 26 دانش آموز دختر و 22 دانش آموز پسر شهرستانهای سمنان، با انداختن رای خود در صندوق، نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی را برگزار کردند. در پایان پس از رای گیری و شمارش آراء ، اعضای مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی استان انتخاب شدند .

اعضای شورای دانش آموزی استان سمنان در بخش پسران، به ترتیب آقایان امیررضا کاشفی پور، ابوالفضل فلاحی، علی عرب، امیرحسین پورمعظمی، فرهاد محمدی، علی داوودیان و امیرحسین پارسا و در بخش دختران، به ترتیب خانم ها سادنا صبوری، مبینا خواجه میرزایی، محدثه مسچیان، آی سودا ترامشلو، مهدیه جمشیدی، زهرا خطیبی، ریحانه خلیل پور انتخاب شدند.

بدین ترتیب امیررضا کاشفی پور و سادنا صبوری به عنوان دو نماینده استان سمنان از بین شرکت کنندگان مرحله استانی برای حضور در مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار