برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه ۲با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان لرستان، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان و جمع زیادی از مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات این ناحیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد

به گزارش پانا ازلرستان خیرالله خیرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش لرستان در این همایش با اشاره به اهمیت مدرسه سازی و نقش آن در رشد و تعالی روحیه پرسشگری گفت :تمام پیشرفت های بشری و پژوهش ها و یافته های علمی بشر مرتبط با روحیه پرسشگری اوست.

وی تصریح کرد: این قدرت پرسشگری باید زمینه ای برای تحقیق فراهم کند و مدرسه می‌تواند زمینه‌ساز پرسشگری باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نقش حساس و مهم مدیران مدارس در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مدیران مدارس به عنوان قلب تپنده آموزش و پرورش هستندو تمام امکانات و اجزا آموزش در اختیار آنان است.
خیرایی تصریح کرد: یک مدیر خلاق و مسئولیت پذیر می تواند هوشمندانه نظام تعلیم و تربیت را رو به جلو حرکت دهد و به این منظور باید روحیه پرسشگری را در دانش آموزان تقویت کند که این امر در نهایت به تولید دانش منجر شود .

وی با اشاره به اصول چهارگانه تعلیم و تربیت از نظر یونسکو، اهداف یادگیری را ازنظر یادگیری ،چگونه یاد گرفتن ، یادگیری برای زیستن ، یادگیری برای باهم زیستن، یادگیری برای عمل کردن را تشریح کرد.
خیرایی وجود مدرسه و ارکان آن را لازمه رسیدن به اهداف مذکور نامید و خیرین مدرسه ساز را بستر ساز دستیابی به اهداف فوق معرفی کرد.
وی خاطر نشان کرد خیرین مدرسه ساز می توانند با کارهای بزرگی که انجام میدهند در کنار هم بودن را لذت‌بخش کنند حتی اگر با تهیه امکانات کم باشد.

معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ مدرسه با آمار زیر ۱۵ دانش آموز داریم و همچنین ۴۰۰ مدرسه با آمار زیر ۵ نفر در استان لرستان وجود دارد .

وی با اشاره به ضرورت انجام مطالعات جمعیت شناختی بر روی مدارس گفت :ضرورت دارد ساخت مدارس متناسب با نیاز منطقه و رشد جمعیتی باشد .

وی توجه بیشتر به تهیه مواد آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس را از محورهای مورد توجه خیرین برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار