روایت مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌و‌پرورش از چالش‌های پیش روی دوره پیش‌دبستانی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از نبود هماهنگی و یکپارچگی میان دستگاه‌ها از جمله وزارت ارشاد، شهرداری، سازمان بسیج، سازمان تبلیغات، وزارت رفاه، بهزیستی و آموزش و پرورش در امر آموزش پیش از دبستان انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۱۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
روایت مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌و‌پرورش از چالش‌های پیش روی دوره پیش‌دبستانی

رخساره فضلی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش که با موضوع «تاریک و روشن آموزش‌های پیش از دبستان»‌ روی آنتن رفت، با بیان اینکه در جهان‌بینی‌ها و دیدگاه‌های مختلف به اهمیت این دوره تاکید شده است گفت: مقوله آموزش قبل از دبستان موضوعی صرفا مطرح در علوم تربیتی و جامعه‌شناسی نیست بلکه در عصب‌شناسی، علوم شناختی و حوزه یادگیری هم بر ضرورت آن تاکید شده است.

وی افزود: در دوران کودکی است که شخصیت شکل می‌گیرد. علاوه بر این اگر برای دوران کودکی سرمایه‌گذاری کنید به اندازه هر هزار تومان سرمایه گذاری، 16 برابر بازگشت سرمایه خواهید داشت. این بازده نشان دهنده آن است که آموزش در دوران کودکی حتی از جنبه اقتصادی نیز مورد بحث و مهم است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره پیش‌دبستانی در اسناد بالادستی امری حاکمیتی شمرده شده است، گفت: مهمترین چالش فعلی ما این است که در نظام کلان، کودکان را باور نکرده‌ایم. باور نداریم اگر می‌خواهیم توسعه رخ دهد راهی نداریم جز توجه به کودکان و سرمایه‌گذاری بر روی آموزش آنان.

فضلی ادامه داد: دومین چالش این است که باید بپذیریم دستگاه‌های مختلف هر یک مسئولیتی دارند و کار خود را انجام می‌دهند اما هماهنگی و یکپارچگی میان دستگاه‌ها از جمله وزارت ارشاد، شهرداری، سازمان بسیج، سازمان تبلیغات، وزارت رفاه، بهزیستی و آموزش و پرورش در این باره وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار