مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز: قرآن کتاب حیات و راهنمای ما در زندگی است

قزوین (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز در اولین جشنواره قصه های قرآنی دانش آموزان ویژه مقطع ابتدایی که به همت معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز برگزارشد گفت: قرآن کتاب حیات و راهنمای ما در زندگی است.

کد مطلب: ۸۱۴۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز: قرآن کتاب حیات و راهنمای ما در زندگی است

یحیایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز در ابتدای سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت یادگیری قرآن در سنین کم به ویژه در مقطع ابتدایی گفت:قرآن کتاب حیات و راهنمای ما در زندگی است. تلاش ما بر این است که بتوانیم دانش آموزانی اخلاق مدار و در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
مهرداد یحیایی آشنایی دانش آموزان با مبانی هنری قرآن را مهم ترین اهداف این جشنواره دانست و اظهار کرد: آشنایی دانش آموزان با قصه های قرآنی،جهتی می شود تا بتوانند راه درست در مسیر زندگیشان را انتخاب کنند.
یحیایی به نقل از مرحوم محمد مهدی فولادوند،مترجم برجسته و نامدار قرآن کریم گفت: آن چیزی که در قرآن به آن اشاره شده،واقعیت هایی است که اتفاق افتاده و داستان نیست.لذا اگر میخواهیم آن را در قالب قصه به دانش آموزان بگوییم،باید ذکر کنیم که روایتی حقیقی است.
یحیایی ادامه داد:قصه گویی منجر به تجسم خلاق می شود به ویژه اگر از نوع قرآنی باشد.تخیل ارزش بیشتری نسبت به واقعیت دارد.همچنین این تجسم می تواند در راستای ساخت های متفاوت تربیتی باشد که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز درپایان ضمن تاکید بر الگو قرار دادن پیامبران و ائمه اطهار گفت: عمل به آموزه های قرآن و اهل بیت در ابعاد مختلف زندگی و تحقق سبک زندگی قرآنی را در سرلوحه زندگی خویش قرار بدهیم و این را به دانش آموزان و فرزندانمان آموزش دهیم.

خبرنگار پانا :مهشید کشتکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار