رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی: پرونده نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در حال گشوده شدن است

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی از پایان یافتن انتخابات شورای دانش‌آموزی استان‌ها و مجلس دانش‌آموزی در سراسر استان‌های کشور با انتخاب 150 نماینده دختر و پسر از بین جامعه 13 میلیونی دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی: پرونده نهمین دوره  مجلس دانش‌آموزی در حال گشوده شدن است

زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با پانا یادآور شد پس از تایید صحت انتخابات هر استان از سوی دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی، فعالیت‌های دانش‌آموزان نماینده در دوره نهم مجلس دانش‌آموزی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: این دبیرخانه اکنون روزهای پرکاری را می‌گذراند چراکه همزمان با تمهید مقدمات برگزاری نشست پایانی مجلس هشتم که در 4و5 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مشغول برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی استان‌ها و مجلس دانش‌آموزی دوره نهم هم هستیم.

دبیر ستاد مرکزی انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: انتخابات نیمی از استانها در اسفند ماه96 برگزار شد و مابقی آنها هم در نیمه دوم فروردین انتخابات خود را با هماهنگی و نظارت دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی انجام داده‌اند. پس از نشست پایانی دوره هشتم که با حضور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، پرونده انتخابات هر استان بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مورد تایید بود اعتبارنامه دوساله برای دانش‌آموزان نماینده در دور جدید صادر می‌شود.

پناهی‌روا در توضیح زمان رسمی شروع به کار مجلس دانش‌آموزی نهم بیان کرد: پس از صدور اعتبار نامه برای نمایندگان با رعایت همجواریدر پنج کمیسیون تقسیم می‌شوند و نسبت به وظایف و اختیارات نمایندگی خود از جمله فعالیت در پنج کمیسیون تخصصی با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس دانش‌آموزی توجیه می‌شوند و آموزش‌های لازم برای این کار را از مدرسان و کارشناسان مجرب فرا می‌گیرند.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی افزود: در تابستان سال جاری با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و مدیران ارشد آموزش و پرورش شاهد اولین نشست رسمی و افتتاحیه دوره آتی مجلس دانش‌آموزی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار