وزیر خارجه اسبق انگلیس:

لندن طی 100سال در امور ایران دخالت مستقیم داشت

تهران (پانا) - وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر این که غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته ، تصریح کرد که لندن طی یکصد سال گذشته ، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است.

کد مطلب: ۸۱۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
لندن طی 100سال در امور ایران دخالت مستقیم داشت

به گزارش ایرنا، مالکوم ریفکیند در نشستی در مجلس عوام ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران اظهار کرد: روابط دو کشور متاثیر از نیاز لندن به نفت تهران یوده است.

وی که از سال 1995 تا 1997 وزیر امورخارجه بود، افزود: این مساله در سرنگونی دولت مشروع و قانونی دکتر مصدق با کودتا به اوج خود رسید و همین مسائل باعث گردیده که ایرانی‌ها پیوسته به روابط با انگلیس با دیده شک و تردید بنگرند.

ریفکیند به اقدامات اشتباه غرب و اعمال تحریم علیه ایران اشاره و اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که انگلیس، آمریکا و اروپا هیچ‌گاه به‌درستی ایران و ظرفیت‌های آن را نشناختند و به پیچیدگی‌های این کشور و تفاوت آن با سایر کشورها دقت نداشته‌اند.

وزیر دفاع اسبق ( از سال 1992 تا 1995 ) انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه حضور و نفوذ ایران در منطقه را نتیجه سیاست‌های غلط بوش پسر و تونی بلر دانست.

وی تأکید کرد که حل بحث‌های موشکی و تحرکات ایران در منطقه نیاز به گفت وگو با این کشور دارد و هیچ‌کدام از این دو موضوع به برجام ارتباطی ندارند، در این زمینه باید گفت و گوهای دیگری شکل گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار