تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات گردشگری ضروری است

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل کارگروه متشکل از کارشناسان حوزه فرهنگی، اقتصادی، فنی و مهندسی و جامعه شناسی برای حل مشکلات گردشگری این استان ضروری است.

کد مطلب: ۸۱۴۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات گردشگری ضروری است

به گزارش ایرنا، سید دانیال محبی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات جاده ای در این استان که ناشی از کمبود بزرگراه است اظهار داشت: با توجه به طولانی بودن و گستردگی مسیرهای ارتباطی این استان هر اندازه در این بخش فعالیت انجام شود باز هم جای کار زیاد است.

وی ادامه داد: می طلبد در شرایط کنونی مشکلات در مسیرهای خاص با بازنگری رفع و با فرهنگ سازی به ویژه برای جوانان زمینه کاهش تصادفات در سیستان و بلوچستان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری نقش موثری در کاهش تصادفات سیستان و بلوچستان دارد گفت: علاوه بر رسانه ها، کارکنان پلیس راه می توانند با برخوردهای صحیح و نرم زمینه را برای کاهش تصادفات جاده ای در میان جوانان فراهم کنند.

محبی با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید تلاش شود زیر ساخت های گردشگری علاوه بر چابهار در دیگر نقاط این استان نیز افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر مطلع شدن از اشکالات و ارائه ایده های جذاب از سوی گردشگران به مسئولان دست اندرکار برای اسکان بهتر آنان در استان تاکید کرد.

وی افزود: از آنجایی که سیستان و بلوچستان از چنان جذابیت و کششی برخوردار است که مسافران با یک بار سفر به این استان دوباره مشتاق سفر می شوند باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی بر توسعه اقامتگاههای بوم گردی، گسترش و نظارت بر بهداشت مناطق گردشگری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان به عنوان سرزمین جاذبه های طبیعی و تاریخی بی رقیب، صنایع دستی بی ‌نظیر، با فرهنگ دلنشین میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بود.

علیرضا جلال زایی افزود: نوروز امسال در کنار زحمات شبانه روزی دستگاه های اجرایی، حضور و مشارکت مردم، سران طوایف و معتمدان سیستان و بلوچستان در استقبال و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی و القای حس امنیت مثال زدنی بود.

وی گفت: همچنین بخش خصوصی نیز با رعایت انصاف و اعتدال در ارائه کالا و خدمات و حتی کاهش قیمت ها در بخش هتل ها، مراکز اقامتی و سایر اصناف و مراکز یاری گر این نهاد در برپایی نوروز متفاوت بود.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال تعداد مسافران ورودی نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشت و همچنین شاهد رشد 24 درصدی اقامت مسافران در سیستان و بلوچستان بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین مسافر ورودی به سیستان و بلوچستان از نظر تعداد به شهرستانهای چابهار، نیمروز و زاهدان اختصاص داشت.

وی افزود: همچنین از میان جاذبه های طبیعی و تاریخی سیستان و بلوچستان سواحل و منطقه آزاد چابهار، منطقه تاریخی چاه نیمه، سایت جهانی شهر سوخته، کمربند گردشگری تفتان، کوه خواجه، سفال جهانی کلپورگان، قلعه ناصری بمپور، تنگه سرحه و زیستگاه تمساح پوزه کوتاه نیز بیشترین بازدیدکنندگان را در این مدت داشتند.

وی برگزاری 94 نوروزگاه در سیستان و بلوچستان، برپایی سیاه چادرها و بیش از 250 غرفه صنایع دستی، غذای محلی و سوغات، بکارگیری 50 راهنمای گردشگر و توزیع اقلام تبلیغاتی را از دیگر برنامه های این اداره کل در تعطیلات نوروز ذکر کرد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از ثبت افزون بر سه میلیون و 500 هزار تردد نوروزی در استان خبر داد و افزود: با وجود افزایش 16 درصدی میزان تردد این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد کاهش 19 درصدی تلفات انسانی در این استان بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست گفت: سال گذشته 70 درصد گردشگران به چابهار از درون استان بودند در حالی که نوروز امسال 50 درصد از سایر نقاط کشور به این شهرستان آمدند.

عبدالرحیم کردی انعقاد پنج قرارداد سرمایه گذاری برای ساخت هتل در چابهار را از اقدامات مهم برای افزایش پذیرش و اسکان مسافران نوروزی ذکر کرد.

خبرنگاردانش آموز/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار