معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل خبرداد:

کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی فعالیت های پرورشی و تربیتی توسط آموزش وپرورش استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل از کسب رتبه اول کشوری توسط این استان در ارزیابی فعالیت های پرورشی و تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی فعالیت های پرورشی و تربیتی توسط آموزش وپرورش استان اردبیل

مصطفی کافی در جلسه مدیران و روسای نواحی و مناطق استان با اعلام برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در 20 الی 21 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شهرستان نمین، افزود: در این دوره از مسابقات که در 14 رشته برگزار خواهد شد، از مرحله آموزشگاهی تا کشوری جمعا101 هزارو 895 نفر دانش آموز (آموزشگاه 90 هزار نفر، منطقه ای 10 هزار نفر، استانی 1 هزار و 800 نفر و در مرحله کشوری 95 نفر) شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه این مسابقات فضایی قرآنی و معنوی برای دانش آموزان بوجود می آورد که می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند، از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست اقدامات لازم برای حضور پررنگ دانش آموزان را بعمل آورند و به ایمنی اعزام دانش آموزان توجه خاص داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه از مدیران و روسای مناطق و نواحی به جهت اعزام منظم و بموقع نمایندگان شوراهای دانش آموزی برای برگزاری مجمع انتخابات استانی و تعیین نمایندگان مجلس دانش آموزی کشوری تشکر و قدردانی کرد.

کافی همچنین از حضور 26 هزار و 700 نفر دانش آموز به همراه 75 هزار نفر از اولیا در مسابقه فرهنگی و هنری (پرسش مهر 18)خبر داد و اظهار داشت: برابر برنامه ریزی های قبلی همایش استانی تجلیل از برگزیدگان (پرسش مهر 18) با همکاری استانداری در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: در هفته اول اسفندماه سال 96 تعداد 40 هزار و 571 اثر از مسابقات فرهنگی و هنری در سامانه همگام ثبت شده است که نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد رشد را نشان می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان از مدیران و روسای مناطق و نواحی استان خواست تا برابر مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و دستور استاندار جهت ایجاد اردوگاه در مناطق و نواحی موضوع برای تخصیص اعتبار لازم در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح شود.

کافی با اشاره به پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: تشکل های دانش آموزی ظرفیت مناسبی است که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تبیین و توجیه آن باید از آن بهره برد.

وی کانون های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن ها را مکانی جهت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان عنوان کرد و تصریح نمود: این مکان ها فضاهای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان می باشد که باید برای تجهیز و پشتبانی آن ها توجه ویژه ای بعمل آید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه به جشنواره های تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی اشاره کرد و گفت: در جشنواره تجارب برتر تربیتی در مرحله نواحی و مناطق تعداد 132 نفر شرکت کرده بودند که تعداد 19 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت 3 نفر از فرهنگیان استان ( زهرا محبی ناحیه 2 مقام اول، خداشکر افتاده پارس آباد نفر دوم، معصومه نصیری لاهرود نفر سوم) بعنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند.

کافی همچنین از حضور 80 نفر از فرهنگیان استان در جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی خبر داد و خاطر نشان ساخت: تعداد راه یافتگان به مرحله استانی 53 نفر می باشد که آثار در حال داوری می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه کتب آموزشی در زمینه هدایت تحصیلی گفت: سه بسته آموزشی ویژه دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدارس از طریق ثبت نام در سامانه اعلامی وزارت متبوع در سطح مدرسه تهیه خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان همچنین به برنامه ریزی منسجم و فراگیر در هفته مشاغل تاکید کرد و اظهار داشت: جهت انتخاب رشته تحصیلی توسط دانش آموزان، استفاده از کار آفرینی موفق و بازدید از مرکز علمی و اموزشی و کارخانجات ، برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا و اگاهی بخشی هر چه بهتر در مدارس با حضور مشاورین تحصیلی و تربیتی در هفته مشاغل مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار