اردوی علمی آموزشی خبرنگاران دانش‌آموز محمودآباد برگزار شد

محمودآباد (پانا) - خبرنگاران دانش آموز عضو دفتر خبرگزاری پانا در محمودآباد در اردویی علمی آموزشی با روند تهیه، انتشار و چاپ خبر آشنا شدند.

کد مطلب: ۸۱۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوی علمی آموزشی خبرنگاران دانش‌آموز محمودآباد برگزار شد

صبح امروز پنجشنبه سی فروردین خبرنگاران دانش‌آموز عضو دفتر خبرگزاری پانا محمودآباد واقع در سازمان دانش‌آموزی ایبن شهرستان، در اردویی یک روزه به ساری با روند کار در دفاتر روزنامه و خبرگزاری آشنا شدند.

در این اردو خبرنگاران ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری پانا، دفتر هفت‌نامه کرانه شمال و واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراحل مختلف تولید خبر، چاپ و توزیع روزنامه، هفته‌نامه و نحوه فعالیت خبرگزاری آشنا شدند.

دانش‌آموزان همچنین با حضور در سازمان دانش‌آموزی استان با تشکیلات پیشتازان و نحوه عضویت در آن آشنا شدند.

مریم قشقاوی معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی استان درجمع این خبرنگاران با اشاره به جایگاه و نقش تاثیرگذار آنان در بصیرت‌افزایی جامعه گفت: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

او ضمن تبیین تشکیلات سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: دانش‌آموزان با ورود به تشکیلات پیشتازان، مهارت زندگی کردن را می‌آموزند و می‌توانند در آینده به عنوان یک انسان موفق در جامعه ایفای نقش کنند.

قشقاوی خاطرنشان کرد: همان‌طور که نسل‌های گذشته به رغم کمبود امکانات توانستند با تلاش و پشتکار و تحمل بسیاری از مشکلات و ناملایمات، خدمات ارزشمندی درجامعه انجام دهند وآثار خوبی از خود به یادگار بگذارند، نسل جوان امروز هم باید با ورود به گروه‌های تشکیلات دانش‌آموزی و فرا گرفتن مهارت‌های زندگی، خود را برای ساختن فردای ایران اسلامی آماده کنند.

مازندران پیشروترین استان شمالی کشور در حوزه رسانه است

مسؤول واحد مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران نیز در جریان بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف حوزه رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: استان مازندران با داشتن 266 رسانه پیشروترین استان شمالی کشور در حوزه رسانه است.

معصومه فرجی افزود: مازندران ۱۵ روزنامه، ۴۶هفته‌نامه، ۲۵ دوهفته‌نامه، ۲۵ ماهنامه، ۵ دوماهنامه،۳۵ فصل‌نامه و ۷ دوفصل‌نامه است.

فرجی همچنین بیان کرد: مازندران ۹۳ پایگاه خبری، ۶ انجمن صنفی، ۵۶ نمایندگی سراسری رسمی،۱۵ نشریه الکترونیک اعم از هفته‌نامه، دوهفته‌نامه ،سال‌نامه و یک خانه مطبوعات با ۳۱۷ عضو اصلی، مستقیم، افتخاری و ۶۶۶ گروه تلگرامی که دارای ۲ تا ۱ میلیون عضو به بالا است.

خبرنگاران دانش‌آموز: مائده ابراهیمی، مهدیسا مهدوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار