رئیس دانشگاه شهید رجایی: دوره دوساله کارشناسی ارشد در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی می‌شود

تهران (پانا) - حمید عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجایی، از طراحی یک دوره دو ساله به صورت کارشناسی ارشد در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد که در صورت تایید این برنامه در مراجع ذیصلاح، به زودی دانشگاه شهید رجائی پذیرش این دسته از دانشجویان را نیز از طریق کنکور سراسری خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۱۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه شهید رجایی: دوره دوساله کارشناسی ارشد در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، در برنامه ای که ساعت 20 سه شنبه 28 فروردین ماه از شبکه آموزش پخش شد، حمید رضا عظمتی به جایگاه دانشگاه شهید رجائی در نظام آموزشی کشور اشاره کرد و آموزش معلمان و دبیران متوسطه کشور را در بخش فنی حرفه ای از عمده مسئولیت های دانشگاه شهید رجائی برشمرد که در سال های اخیر به طور جدی تری به آن پرداخته می شود.

وی با اشاره به جذب دانشجومعلمان از طریق کنکور سراسری و غربالگری آنها در حوزه های سلامت و غیره، وجود ضمانت های موجود بر جذب و استخدام این دانشجومعلمان را از انگیزه های بالای آنها دانست که در جذب افراد نخبه و سرآمد نقش به سزایی دارد.

در این گفتگو، عظمتی این نوع آموزش را از جنس آموزش عالی دانست و حضور اساتید سرآمد علمی و متخصص که در مرز دانش پژوهش می کنند و از طرفی در حوزه آموزش از متخصصین برتر کشور هستند را در آموزش دانشجومعلمان منحصر به فرد خواند.

در بخش دیگری از این سخنان، رئیس دانشگاه شهید رجائی با اشاره به آموزش های ضمن خدمت و کوتاه مدت برای متقاضیان بیان کرد دوره های کوتاه مدت که شامل دو بخش تخصصی و پداگوژی است، فرآیند جذب متقاضیان در یک دوره یک ساله صورت می گیرد که البته مورد هدف اصلی این دانشگاه نیست.

عظمتی از طراحی یک دوره دو ساله به صورت کارشناسی ارشد در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد که در صورت تایید این برنامه در مراجع ذیصلاح، به زودی دانشگاه شهید رجائی پذیرش این دسته از دانشجویان را نیز از طریق کنکور سراسری خواهد داشت.

عظمتی با ذکر متغیرهای ویژه بر سرآمدی دانشگاه ها افزود: در دانشگاه شهید رجائی از حیث امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و نیروی انسانی رشد چشم گیری داشته ایم و در سال های اخیر شاهد درخشش اساتید و دانشجویان این دانشگاه در صحنه های مختلف بوده ایم.

وی در پایان بر نقش آموزش های تحصیلات تکمیلی و لزوم سرآمدی در علم اساتید این دانشگاه به دلیل رسالتی که در تعلیم و تربیت نیروهای انسانی فنی و حرفه ای دارند تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار