نماینده مردم زنجان و طارم در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان:

نماینده مردم زنجان و طارم : سرلوحه مدیریت علمی کشور باید آموزش و پرورش باشد

زنجان(پانا)-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:سرلوحه ی مدیریت علمی کشور باید آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم زنجان و طارم : سرلوحه  مدیریت علمی کشور باید آموزش و پرورش باشد

علی وقف چیدر مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما، تفسیر غلط ما از بحث‌های سیاسی است، دنیا نیز همین است، گروه‌ها و احزاب مختلف وجود دارد، ولی با یک هدف مشترک، وقتی یکی از این تفکر پیروز شد، همه ملزم برای کمک به آن تفکر برای رسیدن به موفقیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور این خط کشی‌ها را داریم و همین امر موجب عقب ماندگی کشور در برخی از زمینه‌ها با وجود رشد‌های زیاد شده‌ایم، گفت: امروز دیگر دولتمردان و سیاسیون به این نتیجه رسیده‌اند که کشور ایران را با 80 میلیون ایرانی و همه کسانی که در اقصی نقاط جهان دلشان برای ایران می‌تپد، اداره کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:زنان نیمی از جامعه هستند و با این تفاسیر قطعا باید جامعه این فرصت را به زنان بدهد تا خود را نشان دهند، مخصوصا که ما به اتحاد و یکدلی عملی نیاز داریم و باید اینها را در سازندگی کشور وارد کنیم.

وقف چی گفت: نکته دیگر این است که دنیا علمی اداره می‌شود و سرلوحه مدیریت علمی باید آموزش و پرورش باشد، در نتیجه انتظار می‌رود از این فرصت به وجود آمده بزرگوارانی که دغدغه دارند، همه برای مدیریت بهتر آموزش و پرورش بسیج شوند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور و استان، انتظار می‌رود که دوستان از همه ظرفیت‌های انسانی کشور بهره‌ ببرند، گفت: امروز دیگر زمانی نیست که نفت و گاز سرنوشت کشور را تعیین کند، بلکه علم و دانش تعیین کننده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال آینده نفت و گاز به عنوان سرمایه اصلی تقلی نخواهد شد و متاسفانه بسیاری از کشورها به آن تکیه کرده‌اند، افزود: نکته دیگر این است که ما فکر می‌کنیم، دین از سیاست جداست و این وابستگی دینی موجب عقب افتادگی برخی از کشورهای توسعه نیافته شده است.

وقف چی با بیان اینکه اینگونه نیست و همه کشورهایی که امروز توسعه دارند، دین را به صورت کاربردی در زندگی و اجتماعات خود وارد کرده و به شاخصه‌های توسعه پایبند هستند، افزود: این دیدگاه هم درست نیست که توسعه یافتگی صرفا جدایی دین از سیاست است.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا هیچ کشوری بدون تکیه به معنویات نمی‌تواند رشد کند، تصریح کرد: برای مثال شهیدی همچون شهید بابایی، همسر خود را به زیارت خانه کعبه تشویق کرده و خودش برای دفاع از کشور می‌رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش از نظری زمانی قبل از پرورش است، اما از نظر برتری هیچ کدام ارجح به دیگری نیست، گفت: امروز ما تربیت خود را مدیون نسل‌های گذشته هستیم، پس نیاز است که آموزش‌های ما صحیح باشد.

وی گفت: اما آن چیزی که به آموزش ما جهت می‌دهد، پرورش ما است، پس باید ببینیم پرورش باید چگونه باشد که آموزش نیز به شکل صحیح انجام شود.

وقف چی با بیان اینکه دولتمردان باید فاصله خود را از مردم کم کنند، گفت: هرقدر فاصله بین دولتمردان و مردم کم شود، مشکلات بهتر حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار