در گفتگو با پانا؛

شرایط انتخاب معلمان نمونه تشریح شد

کیانی افضلی: نکته مثبت دستورالعمل انتخاب معلم نمونه امسال، توجه به جلوه های ایثار و از خودگذشتگی معلمان نسبت به دانش آموزان است.

زاهدان (پانا)- معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: معیار انتخاب معلم نمونه بر اساس دستورالعمل جدید بیشتر بر مبنای روابط حاکم بر کف کلاس درس "مجموعه مراودات معلم با دانش آموزان" است.

کد مطلب: ۸۱۴۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شرایط انتخاب معلمان  نمونه تشریح شد

منصور کیانی افضلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار داشت: هدف ما صرف انتخاب یک معلم نیست بلکه به دنبال تکریم و بزرگداشت مقام شامخ معلمان هستیم، لذا این شناسایی و انتخاب بخشی از برنامه های پیش روی ماست و در واقع بحث اصلی، بزرگداشت و ارزشگذاری نسبت به این قشر زحمتکش است.

کیانی افضلی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید۱۰ گروه به دنبال ارزیابی معلمان، مربیان پرورشی و تربیت بدنی، هنرستان ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و معلمین برجسته هستند که با نظارت ستاد شهرستانی و استان این ارزیابی ها صورت می گیرد و بر اساس سهمیه این افراد به ستاد استانی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: ارزیابی گروه های دهگانه در ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان ها، ترجیحا توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و عوامل اداری انجام می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل در پاسخ به اینکه چه تعداد معلم در ابتدا از هر مدرسه به ستاد شهرستان و منطقه معرفی می شوند گفت: مجموعا از هر ۱۰ الی ۱۵ نفر معلم در مدرسه یک نفر و از ۱۶ الی ۲۵ نفرمعلم دو نفر از یک مدرسه و از ۲۶ نفر معلم به بالا سه نفر به ستاد شهرستان و منطقه معرفی می‌شود.

وی افزود: در روش قبلی معلم شخصا اعلام کاندیداتوری و آمادگی می‌نمود اما در روش جدید گروه دانش آموزان، اولیای دانش آموزان و روسای ادارات، معلم را کاندیدا قرار می‌دهند.

وی از دیگر نکات مهم در انتخاب معلم نمونه به سوابق کارهای پژوهشی معلمان اشاره کرد و گفت: توانمندی‌ها وصلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان از دیگر فاکتورهای ارزیابان است.

شایان ذکر است: هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت است که امسال مصادف با تولد حضرت مهدی موعود نیز می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار