استاندار آذربایجان شرقی: تبریز را به ضلع چهارم گردشگری خارجی در کشور تبدیل می کنیم

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی عمدتاً سه شهر اصفهان، شیراز و یزد را به‌ عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، افزود: تمام تلاش ما این است که تبریز را به ضلع چهارم گردشگری خارجی در کشور تبدیل کنیم.

کد مطلب: ۸۱۴۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: تبریز را به ضلع چهارم گردشگری خارجی در کشور تبدیل می کنیم

مجید خدابخش در جمع مدیران رسانه‎های استان از سفر رئیس جمهور به تبریز خبر داد و گفت: دکتر روحانی سه‌شنبه هفته آینده به تبریز سفر خواهد کرد و این سفر علاوه بر اینکه سفر استانی ایشان است، افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 نیز در خلال آن انجام خواهد شد و به همین خاطر رئیس جمهور دو روز میهمان مردم آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: دور روز پیش هم در جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد در خصوص برخی از پروژه‌های مهم استان مانند راه‌آهن تبریز- میانه، احیای دریاچه ارومیه و صنایع خودروسازی بررسی و تعهدات دولت در سفر استانی قبلی رئیس جمهور مرور شد.

خدابخش با اشاره به سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه 94 ادامه داد: همه تعهدات عمرانی دولت در سفر قبلی به جز پروژه آزادراه تبریز- بازرگان اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه نیز به دلیل مشکلاتی که برای آن پیش آمد دچار تأخیر شده بود که خوشبختانه در حال حاضر مسیر تبریز تا مرند توسط سرمایه‌گذار داخلی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از پیشنهادهای استان به هیأت دولت در جریان سفر استانی رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 88 شرکت دانش‌بنیان در استان داریم و آذربایجان شرقی از این نظر استان ششم کشور است.

خدابخش اضافه کرد: هدف‌گذاری ما رسیدن به رتبه دوم است، اما برای رسیدن به این هدف پیش‌نیازهایی لازم است از جمله تشکیل صندوق نوآوری در استان، ایجاد برج فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری، معاونت علمی ریاست جمهور و چند وزارتخانه مرتبط برای تبدیل تبریز به شهر پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان که این موارد در سفر رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و با بیان اینکه انعکاس رسانه‌ای این حضور، تأثیر بسزایی در معرفی این رویداد خواهد داشت، گفت: هدف اصلی چنین عناوین و رویدادهایی در سطح دنیا، جذب گردشگر است و اگر بتوانیم تبریز را به عنوان شهر گردشگری معرفی کنیم می‌توانیم ادعا کنیم که به اهداف این رویداد دست یافته‌ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی عمدتاً سه شهر اصفهان، شیراز و یزد را به‌ عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، افزود: تمام تلاش ما این است که تبریز را به ضلع چهارم گردشگری خارجی در کشور تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه باید از قابلیت‌های گردشگری تبریز استفاده کنیم، گفت: ربع رشیدی یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز است که اگر احیا شود، به اندازه تخت جمشید قابلیت جذب گردشگر دارد؛ به دنبال احیای کامل این مجموعه هستیم و در سفر رئیس جمهور نیز این موضوع به هیأت دولت پیشنهاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فرهنگستان زبان ترکی نیز گفت: این وعده رئیس جمهوری به مردم استان در قالب بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تحقق یافت و خوشبختانه این بنیاد در حال حاضر فعال است و یکی از کارهای خوب آنها یعنی کتاب رسم‌الخط زبان ترکی در سفر رئیس جمهور به تبریز رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون 2200 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه کرده است که اگر این هزینه انجام نمی‌شد دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود.

خدابخش با بیان اینکه 27 برنامه اصلی برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شده است، افزود: انتقال آب از رودخانه زاب کردستان و تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه سه پروژه اصلی هستند که با اتمام آنها، 900 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد و بر این اساس به طور جدی پیگیر اجرای این سه پروژه مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه تبریز را به عنوان قطب سوم خودروسازی در کشور مطرح کرده‌ایم و دولت موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده است، گفت: حضور یک سوم از قطعه‌سازان کشور در تبریز، وجود 4 واحد موتورسازی، شهرک قطعات خودرو و شش کارخانه خودروسازی ظرفیت‌های استان برای این منظور است و باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم کنیم.

خدابخش درخصوص طرح اتصال راه‌آهن کشور به راه‌آهن جمهوری آذربایجان نیز گفت: هزینه اجرای این پروژه 600 میلیون یورو است که با توجه به توجیه اقتصادی آن، به دنبال جذب سرمایه‌گذاری هستیم و خوشبختانه این پروژه در مذاکرات بین رؤسای جمهور ایران و آذربایجان نیز مورد توافق قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه تبریز همواره در تاریخ ایران نقش پیشرو و تحول‌آفرین داشته است، مردم استان را به استقبال گسترده و پرشور از رئیس جمهور و خادمان مردم در دولت تدبیر و امید فراخواند و گفت: استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور چند پیام مهم دارد؛ اول اینکه بعد از حملات اخیر آمریکا و هم‌پیمانان آن به سوریه که به نوعی تهدید جمهوری اسلامی ایران نیز بود باید نشان دهیم که آذربایجان همچنان پشتیبان نظام است.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا هفته آینده در خصوص ماندن یا خروج آمریکا از برجام تصمیم خواهد گرفت حضور پرشور مردم در استقبال از خادمان خود قطعاً در این تصمیم‌گیری تأثیرگذار خواهد بود و در نهایت اینکه حضور پرشور مردم، مسئولان استان را در پیگیری مطالبات بحق آنها از دستگاه‌های ملی دلگرم‌تر خواهد کرد.

خدابخش با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به تبریز اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال 97 است، افزود: امیدواریم این سفر، سفر بابرکتی برای مردم استان بوده و بتوانیم در شأن این مردم بزرگوار در خدمت آنان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار