نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد

ترویج اخلاق گردشگری مهم ترین نیاز کهگیلویه و بویراحمد در توسعه گردشگری است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید برنامه های فرهنگی در زمینه اخلاق گردشگری در کهگیلویه بویراحمد اجرا شود.مهم ترین نیاز استان در توسعه گردشگری ترویج اخلاق گردشگری است.

کد مطلب: ۸۱۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ترویج اخلاق گردشگری  مهم ترین نیاز  کهگیلویه و بویراحمد در توسعه گردشگری است

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج،آیت الله ملک حسینی در دیدار کارکنان میراث فرهنگی اظهار کرد:میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از قابلیت های توسعه استان است و دراین زمینه ها باید گام های بزرگی را برداشت.
نماینده مردم کهگیلویه بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور وظیفه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در توسعه استان دوچندان می شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تصور می شود استان سنتی است و قابلیت بالایی برای کشاورزی دارد گفت: متاسفانه این تصور اشتباهی است چون زمین کافی برای کشاورزی در کهگیلویه بویراحمد وجود ندارد.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت:اخلاق مناسب موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت در هر جامعه ای می شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه بویراحمد به ورود گردشگران به مناطق استان اشاره کردند و افزودند: اگر به دنبال درامد زایی از صنعت گردشگری هستیم باید هزینه کنیم و خدمات خوبی ارائه دهیم.
وی با ابراز امیدواری برای توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کردند: توسعه فرهنگ و گسترش اخلاق می تواند توریسم انسانی را در استان افزایش دهد یعنی کهگیلویه بویراحمد به عنوان یک میزبان خوب از مهمانان و گردشگران استقبال کند.

جذب 13میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت / ایجاد 450 شغل


مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در این دیدار با اشاره به جذب 13میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان اظهار کرد: با جذب این اعتبار تحولات بزرگی در زیر ساخت های گردشگری ایجاد شده است.
محمود باقری با بیان اینکه 8میلیارد تومان ازاین اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است گفت:این پارک ها برای حال رفاه گردشگران در شهرهای یاسوج،سی سخت،دهدشت وگچساران احداث شده است.
دبیر کارگروه گردشگری با اشاره به پیشرفت بالای 70درصدی موزه یاسوج گفت: 3میلیارد دیگر از اعتبار سفر رایست جمهوری به موزه استان در یاسوج اختصاص یافت.
باقری همچنین یکی از مشکلات گردشگران را نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل و افزایش زیر ساخت ها 90چشمه سرویس بهداشتی در تمام شهرستانهای استان ایجادشده است.
وی همچنین از ثبت 25اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبردادو گفت: در سال گذشته 50اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد ایجاد پایگاه ملی برای حفظ و مرمت بافت قدیم دهدشت را از دیگر اقدامات خوب دولت در استان عنوان کرد و گفت: در هفته آینده با حضور مسئولان کشوری مشکلات بافت تاریخی در دهدشت مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز به اقدامات اشتغال زایی درحوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد وگفت:13میلیارد تومان طرح اشتغال زایی به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی گفت: با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان بیش از 450نفر شغل در این حوزه ایجاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار