مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز خبر داد

پیشرفت 80درصدی احداث دیواره سبز در بلوار زائر

قم (پانا)- مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از پیشرفت 80 درصدی دیواره سبز بلوار زائر و ایجاد 85 هزار متر باغچه طولی در معابر شهری خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت 80درصدی احداث دیواره سبز در بلوار زائر

پیام جوادیان به ایجاد باغچه های طولی در حاشیه معابر و خیابان های شهر قم اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود درخت در حاشیه خیابان ها ، توسعه فضای سبز سایه دار در این سازمان تصویب و در سال گذشته اجرایی شد، که تاکنون 85 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان باغچه در حاشیه معابر ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در سال جاری اعتباری 10 میلیارد تومانی برای پوشش فضای سبز همه خیابان ها و عرصه های شهری در نظر گرفته شده است اظهار کرد: توازن فضای سبز در همه عرصه های کمربند سبز، جنگلی، میادین، پارک ها و بوستان های شهری تعریف می شود که در این راستا 7 هزار هکتار زمین اطراف شهر قم برای توسعه فضای سبز شناسایی شده است.
وی به اجرای پروژه دیواره سبز اشاره کرد و ادامه داد: اقلیم شهر قم ایجاد چنین طرحی را محدود می کند با این وجود بلوار زائر به عنوان یکی از معابر زیبای شهر برای اجرای دیواره سبز هدف قرار گرفت که تاکنون 80 درصد آن انجام و تا پایان بهار سال 97 تکمیل خواهد شد.
جوادیان به مشوق های در نظر گرفته شده برای ایجاد بام سبز از سوی شهروندان اشاره کرد و افزود: در صورتی که شهروندان اقدام به ایجاد بام سبز در منازل و اماکن تجاری خود کنند براساس پیشنهادی که ارائه شده مشمول تخفیف عوارض می شوند علاوه براین سازمان در راه اندازی این طرح به آن ها مشاوره خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار