خانواده ،رکن اصلی تعلیم و تربیت است

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان گفت: رکن اصلی تعلیم و تربیت خانواده است و آموزش و پرورش به این فرآیند کمک می کند.

کد مطلب: ۸۱۴۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ،رکن اصلی تعلیم و تربیت است

نخستین جلسه انجمن اولیا و مربیان استان امروز با حضور نمایندگان استانی اولیا و مدیران در سطح استان در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست عنوان کرد:رکن اصلی تعلیم و تربیت در واقع خانواده ها هستند و قسمت اعظم تربیت فرزندان بر عهده خانواده است ولی به دلیل گرفتاریهای ایجاده شده برخی مشاغل سخت، وضعیت اقتصادی و گرفتاریهای پدر و مادر؛ مدرسه هم مسئولیت تربیت فرزندان را می پذیرد و در این فرآیند به خانواده کمک می کند.

وی افزود:هیچ کس نمی تواند نقش تربیتی خانواده بر فرزند را نادیده بگیرد و این نقش انکار ناپذیر است، علی رغم اینکه روش زندگی ها تغییر کرده و زندگی ماشینی شده است ولی همچنان خانواده می تواند تاثیر بسیار زیادی بر تربیت فرزند داشته باشد.

خدابنده با تاکید بر ضرورت مشارکت اولیا در امر آموزش و پرورش برای دست یابی به اهداف خاطر نشان کرد:هر قدر استحکام و ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده بیشتر باشد کار آموزش و پرورش در نقش مکملی تربیت راحت تر است.

رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان خراسان رضوی اظهار کرد: اگر هماهنگی، همکاری و تعامل بین خانواده و مدرسه ایجاد شود رسیدن به اهداف تربیتی تکلیف شده و مورد انتظار آموزش و پرورش سریعتر صورت می گیرد ولی اگر این ارتباط و تعامل وجود نداشته باشد این اهداف محقق نمی شود.

وی دانش آموزان ،خانواده ها و مربیان در مدارس را سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت دانست که باید برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه تعامل و ارتباط موثر داشته باشند و تصریح کرد:حیات طیبه یعنی هر کس در هر حرفه و شغلی به وظایف حرفه ای خود به نحو مطلوب عمل نماید که برای دستیابی به این هدف نیازمند ارتباط و تعامل موثر سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت یعنی دانش آموزان ،خانواده ها و مربیان مدارس هستیم.

پیش از این محمد صیف رئیس گروه انجمن اولیا و مربیا آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنانی گفت :مشارکت همه جانبه و فراگیر اولیا در فصل هفتم سند تحول بنیادین آمده است و مورد تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش می باشد و باید از برنامه ریزی تا اجرا محقق شود و اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان رضوی نیز مصمم است تا با ابزارهای قانونی خود زمینه این حضور و مشارکت موثر را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار