دومین دوره مسابقات آزاد پتانک قهرمانی کشوردر بوشهر آغاز شد

بوشهر (پانا ) رئیس هیئت بیلیارد و بولینگ استان بوشهر گفت: این دور از مسابقات در رشته بولس (پتانک) در رده سنی آزاد به صورت دوبل آقایان، بانوان و خانواده برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۴۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین دوره مسابقات آزاد پتانک قهرمانی کشوردر بوشهر آغاز شد

میثم خرمایی پور در گفت و گو با پانا بوشهر بیان داشت : مسابقات در مرحله مقدماتی به روش 2 حذفی و نفرات برتر در مرحله دوم در جدول تک حذفی به رقابت می پردازند.
خرمایی پور گفت : در مرحله مقدماتی سقف امتیازات 11 و زمان در نظر گرفته شده 45 دقیقه است و در دور نهایی امتیاز 13 بدون سقف زمانی تعیین شده است.
وی تصریح نمود : در این مسابقات تیم ها متشکل از 2 بازیکن و یک نفر ذخیره است که فرد ذخیره می تواند سرپرست تیم باشد.
خرمایی پور گفت : در این مسابقات در بخش آقایان 17 تیم به تعداد سی نفر و در بخش خانم ها هشت تیم به تعداد بیست و دو نفر حضور دارند که به مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند.
وی افزود : تیم های شرکت کننده از استان های بوشهر، فارس ، تهران ، گیلان ، کردستان ، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد هستند.
رئیس هیئت بیلیارد و بولینگ استان بوشهر گفت: پِتانک ورزشی است که در آن هدف این است که بازیکنان توپی فلزی تو خالی را ( که جز اصلی این بازی است ) به توپی چوبی ( جک) بزنند. اگر توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد و بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد.
خرمایی پور افزود : این بازی در خاک یا شن و ماسه سخت اجرا می شود اما می توان آن را در داخل چمن نیز برگزار کرد.

خرمایی پور گفت : این ورزش تمرکز می خواهد و آرامش می دهد و مورد نیاز نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و خانوادگی است .

وی خاطر نشان کرد : برای گسترش رشته پتانک در کشور قرار است چهار مرحله کشوری در سال 97 برگزار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار