ایجاد انس و پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم موجب پیشگیری از آسیب ها اجتماعی و سلامت روان می شود

کرج (پانا) - قاری بین المللی قرآن کریم گفت: آموزش قرآن را باید در خانه و مدارس گسترش داد تا چرخه تربیت قرآنی در جامعه تقویت شود.

کد مطلب: ۸۱۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد انس و پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم موجب پیشگیری از آسیب ها اجتماعی و سلامت روان می شود

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، صالح اطهری فرد قاری بین المللی قرآن کریم گفت: درس های قرآنی در تربیت دینی دانش آموزان نقش سازنده و تاثیرگذاری دارد لذا باید به آموزش های قرآنی در خانه و مدرسه نگاه ویژه داشت. در آموزش قرآن و مباحث دینی باید بین مدرسه و مسجد محل رابطه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی نیاز به خرد و مشارکت جمعی در خانه و مدرسه دارد، خاطر نشان کرد: باید به آموزش نماز و قرآن در جامعه و به خصوص در مدارس توجه کرد و برای آشنایی و شناخت عمقی دانش آموزان با درس های قرآنی باید از روش های نوین در آموزش قرآن استفاده کرد.

وی اهمیت آموزش قرآن در دوره ابتدایی را مهم دانست و یادآور شد: توجه به آموزش قرآن در این دوره که شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان است و همچنین کنجکاوی و تشنگی یادگیری در بین آنان نسبت به دوره های تحصیلی بالاتر بیشتر است از اهمیت خاصی برخوردار است.

این قاری بین المللی قرآن را یک نسخه شفا بخش و هدایت گر ذکر کرد و ادامه داد : این کتاب الهی در معالجه امراض باطنی انسانها نقش دارد و هر انسانی این نسخه را بشناسد، شخصیت علمی، عملی و معنوی او به خوبی شکل خواهد گرفت و ایجاد انس و پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم موجب پیشگیری از آسیب ها اجتماعی و سلامت روان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: تقویت حلقه های پیوند بین مدارس، والدین ، مسجد، هیات های مذهبی و قرآنی موجب تربیت اسلامی ایرانی آینده سازان ایران اسلامی می شود.استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار