رای دادن یک رفتار سیاسی است ولی قبل از آن یک رفتار فرهنگی و اجتماعی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران گفت: پروسه انتخاب اعضای شورای دانش‌آموزی از چندماه گذشته شروع شده و در مرحله قبل ۱۱ دانش آموز دختر و ۱۱ دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی منطقه از میان ۴۱۰۰ مدرسه انتخاب شده اند.

کد مطلب: ۸۱۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رای دادن یک رفتار سیاسی است ولی قبل از آن یک رفتار فرهنگی و اجتماعی است

بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهر تهران باحضور کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور, باقری مدیرکل, کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ، بیگی نژاد رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و دانش آموزان پسر منتخب در محل کانون مفتح برگزار شد .

علیرضا بیگی‌نژاد، رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، با بیان اینکه پروسه انتخاب اعضای شورای دانش‌آموزی از چندماه گذشته شروع شده و در مرحله قبل ۱۱ دانش آموز دختر و ۱۱ دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی منطقه از میان ۴۱۰۰ مدرسه انتخاب شده اند، گفت: در نهایت پس از انتخاباتی که روز ۲۶ فروردین ماه امسال برگزار شد ۱۱ دانش‌آموز دختر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان برگزیده شدند .

وی افزود: همچنین از میان ۳۸ نفر نامزد مجلس دانش‌آموزی در پایه نهم و دهم شش نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند .

بیگی‌نژاد با بیان اینکه امروز هم ۱۱ نفر از بین کاندیداهای پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان و شش نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب خواهند شد، گفت: از آنجا که مجلس دانش‌آموزی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، افراد فقط از پایه نهم و دهم و یک نفر هم از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی انتخاب خواهد شد و در مجموع ۶ دختر، ۶ پسر و یک نفر از اقلیت‌ها از تهران به مجلس دانش‌آموزی می‌روند .

به گفته وی، اعضای مجلس دانش‌آموزی در مجموع ۱۵۰ نفرند و افتتاحیه آن اواخر تیر یا اوایل مرداد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار