ظریف فردا به نیویورک می‌رود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر فردا (پنجشنبه 30 فروردن) وزیر امور خارجه به نیویورک خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ظریف فردا به نیویورک می‌رود

بهام قاسمی اظهار کرد: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا برای شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می شود به نیویورک می‌رود.»

قاسمی افزود: «سخنرانی در اجلاس صلح پایدار، دیدار و گفت‌وگو با مقامات خارجی و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه در این سفر است.»

خبرگزاری پانا پیش از این جزئیات این خبر را اعلام کرده بود. بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه قرار است 23 آوریل (3 اردیبهشت) در اجلاس عالی رتبه UNGA (شورای روابط خارجی آمریکا) ب شرکت می‌کنند.

شورای روابط خارجی که در سال ۱۹۲۱ در آمریکا تأسیس شده یک سازمان عضوگیر، انتشاراتی ، اندیشکده ایالات متحده آمریکا و ناسودبر است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌الملل به طور تخصصی فعالیت میکند. اعضای آن سیاستمداران قدیمی آمریکا هستند و اکنون بیش از دوازده وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در این سازمان حضور دارند. همچنین بانکداران، وکلا و چهرهای شاخص و بزرگان رسانه گروهی نیز در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در سال‌های گذشته نیز در این نشست حضور یافته و سخنرانی کرده است.

ظریف امسال نیز در نشست مذکور سخنرانی می‌کند و احتمالا در حاشیه نشست برنامه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دیگری نیز خواهد داشت.

سفر امسال وزیر امور خارجه به نیویورک از این جهت نیز حائز اهمیت است که این سفر تنها چند روز قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از برجام انجام می‌شود. 12 می (22 اردیبهشت) تاریخی است که بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند احتمال خروج آمریکا از برجام در آن زیاد است.

با وجود این خبرها حاکی از آن هستند که هنوز دستور کار ویژه برجامی برای تیم وزارت امور خارجه ایران وجود ندارد اما احتمالا مذاکرات و گفت‌و‌گوهایی حول این محور انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار