معاون سیاسی استانداری فارس: ارتقاء بخش‌ها به توسعه‌ی استان کمک می‌کند

شیراز (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید دارد که ارتقاء بخش‌های مختلف در هر استان اگر چه همواره با تنش‌ها و نگرانی‌هایی مواجه بوده، اما زمینه ساز ارتقاء استان محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی استانداری فارس: ارتقاء بخش‌ها به توسعه‌ی استان کمک می‌کند

هادی پژوهش‌جهرمی قبل از ظهر چهارشنبه 29 فروردین در جمع خبرنگاران و در خصوص وقایع اخیر شهرستان کازرون، با تشریح پیشینه‌ی قانونی و اداری تقسیمات کشوری، تصریح کرد که تمام مراحل کار در موضوع ارتقاء دو بخش چنارشاهیجان و کوهمره‌ی نودان و ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار، کاملا شفاف بوده و اطلاع‌رسانی کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه حساسیت بر سر تقسیمات کشوری و جداشدن بخش‌هایی از یک شهرستان با هدف ارتقاء، همواره در کشور وجود داشته و دارد، گفت: آنچه در این تقسیمات اهمیت داشته و مد نظر مسئولان نیز قرار دارد، حق و حقوق مردمی است که در یک استان زندگی می‌کنند.

پژوهش گفت: حق و حقوق مردم ایجاب می‌کند که اگر یک منطقه دارای شرایط ارتقاء بود، روند قانونی برای رسیدن به این حق طی شود؛ باید به این باور برسیم که ارتقاء بخش‌ها توسعه‌ی استان را به‌دنبال داشته و دارد و در روند توسعه بسیار اثرگذار است.

او با تصریح اینکه ارتقاء یک یا چند بخش به معنی جداسازی آن مناطق از کشور و ایجاد مرزهای جدید و غیرقابل دسترس نیست، گفت: در مسئله‌ی جداشدن 2 بخش از شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه‌چنار هم این موضوع وجود دارد اما برخی افراد از عدم اطلاع مردم سوءاستفاه کرده و می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.

پژوهش با اشاره به طی روند قانونی ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار تاکید کرد: در این روند ما را متهم می‌کنند که کار کارشناسی انجام نشده است؛ حال آنکه ما حاضریم تمام مدارک را در اختیار یک تیم بی‌طرف قرار دهیم تا مطالعه شود.

معاون سیاسی استانداری فارس تصریح کرد: حتی در پیشنهاد نهایی ارائه شده به وزارت کشور هم با اطلاع کامل از حساسیت‌ها، نکاتی را مد نظر قرار داده‌ایم. از ابتدا اعتقاد بر این بوده که تنگ چوگان، شهر بیشابور و امامزاده حسین(ع) جزو کازرون است.

او تاکید کرد: در ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار، دهستان انارستان و دشت‌برم از کازرون جدا نخواهد شد و جزو بخش مرکزی این شهرستان باقی می‌ماند.

پژوهش اضافه کرد: حتی موضوع ارتقاء فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه مطرح شد، علی‌رغم آنکه به لحاظ آیتم‌های مد نظر شهرستان ویژه، کازرون واجد شرایط نبود، به لحاظ صبغه‌ی تاریخی، فرهنگی و جایگاه این شهرستان در ادوار مختلف تاریخی و حضور شخصیت‌های اثرگذار در این منطقه، موضوع ارتقاء پیشنهاد شده است.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه از اثرگذاری شهرستان کازرون و مردم این شهرستان در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و ... اطلاع کافی دارد، گفت: این شهرستان از یک جایگاه ویژه به لحاظ تاریخی، گردشگری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در فارس و کشور برخوردار است.

او با تصریح اینکه هیچ یک از مسئولان استان فارس و کشور به‌دنبال نادیده گرفتن حق و حقوق مردم شهرستان کازرون نبوده و نیستند، گفت: اینکه عده‌ای از احساسات پاک مردم سوءاستفاده کرده و ارتقاء را به معنی تجزیه قلمداد و مطرح کنند، درست نیست.

معاون سیاسی استانداری فارس با تصریح اینکه در تمام مسیر ایجاد شهرستان کوه‌چنار، شفافیت کامل وجود داشته است، گفت: شخصا در زمان معرفی سرپرست فرمانداری کازرون و در جمع عده‌ای معترض همین مطالب را اعلام و تاکید کردم که نقاط مورد نظر مردم از کازرون جدا نمی‌شود.

پژوهش با بیان اینکه شکل‌گیری یک شهرستان جدید بدون در نظر گرفتن خواسته‌های مردم انجام نمی‌شود، گفت: در بند هفتم از طرح اولیه پیشنهادی موضوع ارتقاء فرمانداری کازرون به ویژه و ماندن دشت‌برم و انارستان جزو کازرون لحاظ شده است.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه امام جمعه‌ی محترم کازرون در جریان روند موضوع قرار داشته و دارد و در آخرین جلسه‌ی شورای تامین استان نیز حضور داشته است، گفت: عده‌ای دور افتاده‌اند و با استفاده از فضای مجازی و بی‌اطلاعی مردم، مسائلی را دنبال می‌کنند.

او تصریح کرد: گویا عده‌ای نمی‌خواهند بپذیرند و مطالبی را به دروغ عنوان می‌کنند؛ ما در قضیه اعتراض‌های کازرون با افراد خاصی روبرو هستیم که نه‌تنها واقعیت و حقایق را به مردم نمی‌گویند بلکه دروغ هم می‌گویند.

پژوهش با اشاره به اینکه استاندار فارس نیز در این خصوص با دبیر دولت، دکتر جهانگیری و وزیر کشور کاملا در ارتباط بوده و برای اعمال اصلاحات در طرح مد نظر،‌ رایزنی کرده است، گفت: ایجاد شهرستان کوه‌چنار هیچ خدشه‌ای به شهرستان کازرون وارد نمی‌کند و حتی ارتقاء و توسعه‌ی این شهرستان را هم به دنبال دارد.

معاون استانداری فارس تصریح کرد: ما تمام اما و ولی‌ها را پذیرفتیم و در تمام مسائل اطلاع‌رسانی هم انجام داده‌ایم، اما اینکه هر روز عده‌ای مدارس و بازار را تعطیل کرده و مردم را به خیابان بکشانند، درست نیست.

پژوهش با اشاره به حساسیت‌های تهیه‌ی نقشه در شکل‌گیری شهرستان جدید، تاکید کرد که طی 48 ساعت گذشته موضوع توسط کارشناسان تقسیمات کشوری فارس دنبال شده و به‌زودی نقشه دقیق مشخص و به وزارت کشور ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار