دیدار رئیس دانشگاه و شهردار شهردرسدن آلمان در شیراز

استاندار فارس: دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز بالاترین سرمایه های استان فارس هستند

شیراز (پانا) - استاندار فارس نیروهای انسانی فعال در حوزه علم و دانش را سرمایه های هر کشور برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز با دارا بودن بیش از دوهزار استاد برجسته علمی ملی و بین المللی در کنار همه ظرفیت های تاریخی، مذهبی و فرهنگی بالاترین سرمایه استان فارس بشمار می روند.

کد مطلب: ۸۱۴۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز بالاترین سرمایه های استان فارس هستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار رئیس دانشگاه و شهردار شهردرسدن آلمان در شیراز با اشاره به اینکه 160 واحد دانشگاهی در استان فارس وجود دارد اظهار داشت: در بین مراکز علمی موجود در استان دو دانشگاه علوم پزشکی و شیراز از جایگاه علمی برجسته ای در سطح کشور و دانشگاههای بین المللی برخوردار می باشد.

استاندار فارس ضمن تاکید بر حفظ جایگاه علمی این دو دانشگاه و تلاش برای ارتقاء هرچه بیشتر آن ها افزود: با فراهم آوردن زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و مهم تر از همه ارتباط دانشگاههای استان با دانشگاههای برجسته دنیا و بهره گیری از علوم و فنون روز انها می تواند زمینه رشد و تعالی علمی استان و ارتقاء جایگاه برجسته دانشگاه شیراز شود.

تبادار گسترش علم و دانش را ضرورت جامعه و استان فارس برشمرد و ابراز داشت: تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارها و نشست های علمی بین دانشگاه های شیراز و آلمان شرایط مطلوبی را برای نشر علم و دانش در استان که در پرتو آن رونق همه جانبه بویژه رونق اقتصادی و پویایی جامعه رقم خواهد خورد را فراهم می سازد.

وی ادامه داد: در راه تبادل علمی که در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهیم کرد.

تبادار با بیان اینکه استان فارس در تولید محصولات کشاورزی ایران نقش برجسته ای را دارد و وجود منابع آبی نیز در تولیدات کشاورزی بسیار تاثیرگذار می باشد اظهار داشت: امیدواریم ارتباط معناداری بین دو شهر شیراز و درسدن آلمان در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و بویژه تحقیق ، مطالعه و مدیریت آب شکل بگیرد و بتوانیم نتایج مطلوبی را در راستای رونق استان فارس شاهد باشیم.

استاندار فارس افزود: انتظار می رود دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه درسدن المان الگوی مدیریت آب را که یکی از ضروریات استان می باشد را تدوین و برنامه اجرایی و عملیاتی آن را ارائه نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار