فیلم مستند «نان گزیده‌ها» با حضور کارگران هپکو رونمایی شد

تهران (پانا) - آیین رونمایی مستند «نان گَزیده‌ها» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فیلم مستند «نان گزیده‌ها» با حضور کارگران هپکو رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی آیین رونمایی مستند نان گَزیده ها پس از لغو اکران در دانشگاه اراک در روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.در این برنامه دکتر احمد توکلی و دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شواری اسلامی به تماشای مستند نشستند و با نمایندگان کارگران شرکت هپکو دیدار کردند.

احمد توکلی در این مراسم گفت:سه روشش خصوصی سازی در حال حاضر وجود دارد. خصوصی سازی به روش صندوق بین‌المللی پول که چون بخش خصوصی انگیزه‌ی بیشتری برای کسب سود دارد با واگذاری شرکت‌ها تولید سیستم بالا رفته و همه‌ی مردم منتفع می شوند.خصوصی‌ سازی عملی که توسط دولت‌هایی که دخالت زیادی در اقتصاد دارند به اسم توانمندسازی انجام می‌گیرد و سودی ناپایدار به همراه دارد که کشور را دچار مشکلات بدتری می‌کند. و خصوصی‌سازی عدالت محور که بالا بردن تنوع درآمد مردم از دستمزد به دستمزد سرمایه است. اینکه مردم بتوانند در کنار دستمزد از بازدهی سرمایه‌شان استفاده کنند.

وی افزود: اما در پرونده‌ی آلومینیوم المهدی به نوع چهارمی رسیدم که تاراج منابع ملت است.مکانیزم آن اینگونه است که اول چند مدیر بی‌عرضه یا مسئله‌دار اداره‌ی کارخانه را در دست می‌گیرند و وقتی کارخانه از حیّز انتفاع خارج شد بدهی انباشته شد و کارخانه از پس تعهداتش برنیامد می‌گویند کارخانه به برای ما جز ضرر ندارد پس مفت بدهید برود!»

دکتر کریمی نماینده مردم اراک نیز که از سخنرانان این برنامه بود گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که تاکید به عوض شدن نگاه و توجه توانمندی‌های خودمان است به همراه یک مدیریت توانا با روحیه‌ی جهادی نجات بخش ماست. تفکر لیبرالیستی - سرمایه‌داری که حداکثر سود برای خود را هدف قرار می‌دهد راه حل ما نیست.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته برای نجات هپکو گفت:اولین کاری که ما کردیم خلع ید مالک قبلی کارخانه بود. خریدار دوم را استاندار همین دولت و مسئولین خصوصی‌سازی تائید کردند و ما هم اعتماد کردیم اما این بنده خدا هم برای احیا و اداره‌ی شرکت توان مالی ندارد.الان ما با همکاری بانک مرکزی 90 میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی هپکو فراهم کرده‌ایم. برای مدیریت شرکت هم من در حد بضاعت یکی دو نفر را معرفی کرده‌ام اما در مذاکره با دولت هنوز به نتیجه نرسیده اند.

حضور کارگران هپکو در مراسم رونمایی

در آیین رونمایی مستند نان گزیده ها نمایندگان کارگران هپکو هم حضور داشتند.یکی از کارگران در صحبت هایی تامل بر انگیز در مورد نابودی کارخانه بزرگ هپکو گفت: ۳ سال از وقتی که ما از آقای زمانی قمی کتک خوردیم گذشت. آن زمان گفتند دستور وزارت کشور بوده اما چرا؟ چرا ما را کتک زدند؟ چه کسی دستور داد؟آقای ربیعی آمد و گفت رئیس‌جمهور گفته تا وقتی مشکل هپکو را حل نکردی تهران برنگرد ما خوشحال شدیم اما آقای ربیعی ما غروب فردای آن روز تهران بودند! چه مشکلی حل شده بود؟

وی اضافه کرد:وقتی ما برای اعتراض به وضعیت کارخانه به سازمان خصوصی سازی رفتیم رسانه های خارجی این مسئله را پوشش دادند ولی خدا شاهد است ما راضی نیستیم که رسانه های بیگانه از این مسئله سو استفاده کنند.بین ما هم بودند کسانی که شعار "نه غزه نه لبنان" سر میدادند ولی همکاران ما اکثرا از خانواده های شهدا هم هستند شعار ها را عوض کردند.این شعار در ادبیات ما نیست بلکه اگر مقام معظم رهبری دستور بدهند حاضریم در غزه و لبنان هم بجنگیم.

قرائت نامه کارگران به مقام معظم رهبری

در پایان این مراسم نیز یکی از نمایندگان کارگران هپکو نامه این کارگران به مقام معظم رهبری را قرائت کردند و دست سازه کارگران به اضافه تصور حضور مقام معظم رهبری در کارخانه هپکو که به اثر انگشت کارگران این شرکت مزین شده بود را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردند.

مستند نان گزیده ها به کارگردانی محمدرضا حاج محمد حسینی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده و بزودی در سطح دانشگاه های سراسر کشور اکران خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار