فیلم‌های اکران دوم نوروزی را بهتر بشناسیم

تنور داغ سینما با اکران «چهارراه استانبول» تا »عصبانی نیستم»

تهران (پانا) - با اعلام فیلم های اکران دوم نوروزی، 6 فیلم با یکدیگر رقابت می کنند که در این بین حضور فیلم های چهارراه استانبول و عصبانی نیستم در این لیست و فیلم های کمدی چون تگزاس و خجالت نکش باعث می شود تنور سینماها همچنان داغ بماند و رقابت بین اکران نوروزی نخست و دوم برقرار باشد.

کد مطلب: ۸۱۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تنور داغ سینما با اکران «چهارراه استانبول» تا »عصبانی نیستم»

فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی که برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد قرار است بعد از انیمیشن سینمایی «فیلشاه» روی پرده سینما آزادی برود.

این فیلم سینمایی داستان دو پسری است که تولیدی ورشکسته‌ای در ساختمان پلاسکو دارند و از دست طلبکارانشان فراری هستند و چه روزی بهتر از همان روز حادثه پلاسکو برای فرار از دست طلبکارانشان... بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و مسعود کرامتی گروه بازیگران «چهار راه استانبول» را تشکیل می‌دهند.

فیلم دیگری که در جدول اکران‌های دوم نوروزی قرار گرفته است، فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی است.

این فیلم سینمایی اولین ساخته رضا مقصودی است که در جشنواره سی و ششم فجر حضور پیدا کرد. او پیش از این نگارش فیلمنامه فیلم‌های سینمایی چون «من سالوادور نیستم»، «از رئیس جمهور پاداش نگیرید»، «همیشه پای یک زن در میان است»ف «لیلی با من است» و ... را برعهده داشته است.

قرار است این اثر سینمایی که بازیگرانی چون احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی در آن ایفای نقش می‌کنند، بعد از فیلم سینمایی «لاتاری» در گروه سینمایی استقلال به نمایش در بیاید.

سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و با بازی بازیگرانی چون بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی ، پانته‌آ پناهی‌ها، ساغر قناعت، پریوش نظریه ، روزبه فدوی ، عرفان ناصری ، علی دهبان، ندا عقیقی از دیگر اثاری است که قرار است به زودی در سینماها به نمایش در بیاید. این اثر سینمایی بعد از فیلم «خرگیوش» به سرگروهی پردیس زندگی در همین سرگروه سینمایی اکران خواهد شد.

«جشن دلتنگی» که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است.

فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی بعد از کف فروش افتادن فیلم سینمایی «به وقت شام» در سرگروه سینمایی کوروش جایگزین این فیلم شود.

این اثر سینمایی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین بود و برای کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم رقابت کرد. در فیلم «خوک»، حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز حضور دارند.

در خلاصه داستان «خوک» آماده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد...»

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، تنها نماینده سینمای ایران در شصت‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود و دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان است که در سال ۹۲ ساخته شد اما تاکنون به دلایل مختلف اکرانش بارها به تعویق افتاد.

«عصبانی نیستم» داستان یک دانشجوی ستاره دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش را از دست ندهد.

در این اثر سینمایی که بعد از فیلم سینمایی «لونه زنبور» در سروگروهی سینما ایران به نمایش درخواهد آمد، بازیگرانی چون نوید محمد زاده، باران کوثری، میلاد رحیمی، رضا بهبودی، امیر رضا رضا آقا، محمد کارت و ... ایفای نقش میکنند.

اما تگزاس آخرین ساخته سید مسعود اطیابی از فردا ۲۹ فروردین ماه به سرگروهی سینما «ماندانا» و بعد از فیلم سینمایی «فراری» در سراسر کشور اکران خود را آغاز می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم که پخش آن را «فیلمیران» برعهده دارد، آمده است:« هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن،حتی تو تگزاس!»

بازیگران:حمید فرخ نژاد - سام درخشانی - پژمان جمشیدی - گابریلا پتری - توگان تی شی را - آدریانو تولوزا- تی آگو متوس - فرانسین لیما - لی بوم بوم بازیگران فیلم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار