در بیانیه‌ نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد مطرح شد: تجارت خونین آمریکا و انگلیس در یمن

تهران (پانا) - نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای به اتهامات «واهی« نمایندگان آمریکا و انگلیس در جریان نشست توجیهی شورای امنیت پاسخ داد.

کد مطلب: ۸۱۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
در بیانیه‌ نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد مطرح شد: تجارت خونین آمریکا و انگلیس در یمن

این بیانیه به شرح زیر است: «نمایندگان دائم آمریکا و انگلیس در خلال نشست توجیهی شورای امنیت در مورد یمن در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ اتهامات واهی خود علیه ایران را تکرار کردند تا بر نقش خود در ایجاد وضعیت اسفبار در یمن سرپوش گذارند. ایران این تبلیغات بی اساس را به صورت قاطع رد می‌کند.

واقعیت این است که جنگ تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن دلیل بنیادین اصلی تشدید بحران است. باعث تاسف است که عربستان سعودی و حامیان جنگ طلبش به عنوان طرف اصلی مسئول این فاجعه بشری تلاش دارند بر جرایم شرم آورشان با وارد آوردن اتهامات نادرست علیه دیگران یا تلاش برای گسترش بحران خارج از مرزهای یمن سرپوش نهند.

آمریکا و انگلیس هم اکنون مشغول به تجارت خونینی در یمن هستند. آمریکا نه تنها بمب هواپیماهای سعودی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فراهم می‌کند بلکه اخیرا نقش خود را به مشارکت رسمی در طراحی این جنگ غیربشری هم توسعه داده است. همدستی آمریکا و انگلیس در ایجاد بدترین بحران بشری در جهان در یمن شرم آور و بی انتها است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار