دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان نظام تربیت مدیر را تدوین کند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به بازخوانی و دگرگونی نقش معلم اشاره کرد و گفت لازم است دانشگاه فرهنگیان نظام تربیت مدیر را تدوین کند.

کد مطلب: ۸۱۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان نظام تربیت مدیر را تدوین کند

مهدی نویدادهم در نشست سراسری و دوره آموزشی دانشجومعلمان رتبه‌های برتر کشور در کنکور سراسری که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به نقش معلمان در تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش از کاستی‌های فراوانی رنج می‌برد که با وجود زحمات معلمان و مدیران هنوز پاسخگوی نیازهای جامعه در راستای اهداف خود نبودیم.

وی ادامه داد: تحولات زیاد باعث شد که آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی و اساسی باشد تا بتوان در خروجی‌ها موثر باشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به نهاد فرهنگی - تربیتی برای خوب زیستن و چگونه زیستن به عنوان اصلی‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین نیازمندیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با این تعریف سند بسیار فاصله دارد، گفت: هدف غایی سند تحول بنیادین زمینه‌سازی برای دستیابی به تربیت صحیح است و یکی از اصلی‌ترین مولفه که باید دگرگون، بازخوانی و بازتولید شود معلم است زیرا نقش بی بدیلی در تحول دارد.

نویدادهم بیان کرد: دست اندارکاردان تدوین سند هم دغدغه داشتند که چه معلمی می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی حیات طیبه باشد و صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: به موازات تدوین سند تاسیس دانشگاه فرهنگیان مطرح شد که اساسنامه آن را تنظیم کردیم و این دانشگاه در اولین فرصت‌های ممکن تاسیس شد.

وی درباره دو ماموریت جدی دانشگاه فرهنگیان گفت: پرداختن به تربیت و ورود دانشجومعلمان از جمله این ماموریت‌هاست. نیروها باید در آموزش و پرورش باخوانی و توانمند شوند و فهم درستی از سند داشته باشند.

نویدادهم اشاره کرد: ماموریت دیگر آن تربیت مدیر برای آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش یک نظام برای تربیت مدیر ندارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: ۱۰۶ هزار مدرسه مدیر و معلم دارند اما سیستم تربیت مدیر نداریم لذا لازم است یک رشته مدیریت یا دانشکده مدیریت ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار