رکورد جاوادانه الهلال در آسیا؛ هدیه ویژه نایب قهرمان آسیا برای استقلال و رقبا

تهران (پانا) – الهلال در این فصل لیگ قهرمانان آسیا رفت و برگشت به استقلال باخت و بدترین نتیجه تاریخ خود در لیگ قهرمانان را گرفت؛ روندی که نشان می‌دهد نتیجه نگرفتن‌های این تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان طبیعی نیست.

کد مطلب: ۸۱۴۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رکورد جاوادانه الهلال در آسیا؛ هدیه ویژه نایب قهرمان آسیا برای استقلال و رقبا

دو بار حضور در فینال و رسیدن به مدال نقره آسیا در سالهای 2014 و 2017، سه بار حضور در نیمه نهایی، دو بار رسیدن به یک چهارم و دو حضور در یک هشتم نهایی کارنامه‌ای است که پیش از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌داد الهلال نایب قهرمان دوره قبل رقابت‌ها را باید مدعی جدی قهرمانی در این دوره تلقی کرد.

اما شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا معادلات درباره الهلال عربستان را دگرگون کرد. آنها نه تنها تیم همیگشی نبودند بلکه ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ خود در لیگ قهرمانان را برجای گذاشتند و با کسب تنها 2 امتیاز از 6 بازی مرحله گروهی تلخ‌ترین نتیجه تاریخ خود در این رقابت‌ها را در حالی رقم زدند که در دوره قبل نایب قهرمان آسیا شده بودند و به طور طبیعی انتظار می‌رفت آنها با کمترین دردسر از مرحله گروهی صعود کنند.

الهلال در حالی فصل گذشته فینالیست لیگ قهرمانان شده بود که با تکیه بر ستاره‌هایی مانند عمر خربین مرد سال فوتبال آسیا در سال 2017 تیم‌های بزرگی مانند العین و پرسپولیس را حذف کرده بود. آنها در فصل قبل و در دو دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس 15 بازیکن را استفاده کردند که اسامی این بازیکن‌ها به شرح زیر است:

عبدالله المیعوف (گلر) ، عثمان هوساوی، عبدالله الاهفیط ، محمد البریک ، یاسر الشهرانی ، سلمان الفرج ، عبدالله عتیف ، نیکولاس میلسی ، سلمان الدوساری ، عمر خربین ، کارلوس ادواردو ، عبدالله الخبیری ، عبدالله الزواری ، محمد کانو، محمد جهفالی

اما این تیم در شرایطی پا به فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا گذاشت که با قانون عجیب و غیرحرفه‌ای فدراسیون فوتبال عربستان مجبور شد برخی از ستاره‌های تیمش را به اجبار در اختیار نداشته باشد. اوج بحران در الهلال برای بکارگیری بازیکن‌ها را جایی می‌توان یافت که سرمربی این تیم در دو دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال از 21 بازیکن در زمین استفاده کرده است؛ به گونه‌ای که شاید بتوان گفت در جهان فوتبال چنین تغییرات گسترده‌ای برای دو بازی رفت و برگشت در فاصله کوتاه بی سابقه بوده است.

رامون دیاز سرمربی الهلال در بازی رفت و خوان رامون سرمربی این تیم در بازی برگشت از این بازیکن‌ها مقابل استقلال استفاده کردند:

علی الحبسی (گلر)، یاسر الشهرانی ، عبدالله الزواری، محمد جهفالی، محمد البریک، عبدالله الخبیری ، مهند فلاته، اشرف بنچکری، محمد کانو، فهاد الرشیدی، مختار فلاته، ناصر الدوساری، مجاهد المنائه، عثمان هوساوی، عبدالله الاهفیط ، علی البویاهی، عبدالله عتیف ، مجاهد المانیا، ازکوائیل کروتی، یاسر القحطانی، محمد الواکد

نگاه و مقایسه بازیکنانی که سال گذشته با الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند با تیم فعلی الهلال که بدترین نتیجه تاریخ این باشگاه را رقم زده است نشان می‌دهد که این تیم 40 درصد از ترکیب اصلی خود و تاثیرگذارترین بازیکنانش را برای دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان در اختیار نداشته است.

« عبدالله المیعوف، سلمان الفرج ، سالم الدوساری ، عمر خربین ، کارلوس ادواردو ، محمد جهفالی» بازیکن‌هایی هستند که از تیم نایب قهرمان آسیا در لیگ قهرمانان امسال حضور نداشتند که در بین آنها نام عمر خربین در بین مصدوم‌ها وجود دارد و سالم الدوساری هم با ارتباطات فدراسیون فوتبال عربستان راهی لالیگا شد تا با تیم ویارئال تمرین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار