گزارش پانا/

خانواده ها همراه فرزندان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند

تبریز (پانا)- داور رشته احکام عملی مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در آذربایجان شرقی گفت: خانواده ها در کنار برنامه ریزی برای اوقات فراغت  فرزندانشان آن ها را  در کلاس های مذهبی و عقیدتی نیز ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۸۱۴۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها همراه فرزندان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند

لیلا محمدپور داور رشته احکام عملی که 5 سال است داور این رشته است در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: امسال مسابقات نسبت به سال های قبل خیلی از کیفیت خوبی برخوردار است و اکثر دانش آموزان با آمادگی قبلی و با اجرای کارگاه ها در مناطق و نواحی آمادگی کامل دارند.

وی افزود: خانواده ها در کنار برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندانشان آن ها را در کلاس های مذهبی و عقیدتی نیز ثبت نام کنند وحتی با شرکت در نماز جماعت مساجد و محلات، فرزندانشان را با دین و قرآن آشنا کنند تا از لحاظ عقیدتی و سیاسی نیز بار علمی آن ها افزایش یابد.

خانواده ها زمینه فعالیت قرآنی فرزندان را فراهم کنند

حسین مغانپور دبیر بازنشسته معارف ناحیه 5 تبریز و داور رشته انشای نماز نیز در گفت و گویی گفت: در مسابقات رشته انشای نماز 30 سال است داور هستم و از اولین دوره مسابقات حضور داشتم و همچنین در رشته مقاله نویسی مسابقات فرهنگی و هنری نیز به عنوان داور هستم.

وی در ادامه اهمیت توجه به معنویات در زندگی را یادآور شد و افزود: خانواده ها باید زمینه ای برای فعالیت های قرآنی فرزندان خود ایجاد کنند.

مغانپور گفت: البته باید بگویم که مسابقه غیر از رفتار است ممکن است دانش آموزی در مسابقات شرکت نکند ولی از نظر رفتار قرآنی بهتر از دانش آموزی است که در مسابقات شرکت کرده است ولی بهتر آن است که هر دو با هم باشد یعنی دانش آموز آشنا به اخلاق قرآنی نیز در مسابقات شرکت کند.

آموزش و پرورش به منزله دوبال یک پرنده هستند

رستمی از منطقه مرند و داور پنج دوره مسابقات در رشته مفاهیم نیز به خبرنگار پانا گفت: هر سال نسبته به سال های گذشته تغییراتی در مسابقات ایجاد می شود و سطح مسابقات بهتر می شود.

وی اضافه کرد: امسال با ارسال به موقع بخشنامه ها و کتب و فرم های مسابقات اطلاعات و مطالعات دانش آموزان در مورد مسابقات بهتر بود و امیدواریم هرسال بهتر شود.

این داور گفت: اولیا باید آگاه شوند که فرزندان خود را در آموزش و پرورش ثبت نام می کنند پس آموزش یک رکن است و پرورش رکن دیگری است مانند پرنده ای که هرکدام یک بال آن هستند و با یک بال نمی تواند پرواز کند.

وی افزود: اگر به پرورش دانش آموزان اهمیت دهیم این دو بال همزمان با هم به پرواز فرزندان و رسیدن به جایگاه های بلند کمک می کند.

لزوم کاربست مفاهیم قرآنی در زندگی

دانش آموز زهرا بخشی از منطقه میانه و شرکت کننده در رشته مفاهیم نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: در این مسابقات به دلیل کسب مقام شرکت نکردم.

وی افزود: هدفم این است که وقتی سوره ای را می خوانیم باید معنی را بدانیم و آگاه باشیم خدا چه می گوید و در زندگی شخصی خود آن را به کار بریم.

دانش آموزسونیا شکرزاده از منطقه هوراند و شرکت کننده در رشته احکام نیز به خبرنگار پانا می گوید: اولین بار است در این مسابقات شرکت می کنم و امیدوارم مقام بیاورم و بتوانم در سال های بعد نیز شرکت کنم.

دانش آموزگونش محمدی از منطقه میانه و شرکت کننده در رشته مفاهیم اظهار کرد: بار اول است که در مسابقات شرکت می کنم ودر این جا با دوستان خوبی از مناطق دیگر آشنا شدم که به نظرمن شناختن دانش آموزان شهرستان های دیگر نیز خوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار