دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل:

هوشیاری مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در قبال مسائل پیرامونی ، امنیتی و سلامتی دانش آموزان یک امر ضروری است

اردبیل (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش باید به مسائل پیرامونی ، امنیتی و سلامتی دانش آموزان حساس باشند.

کد مطلب: ۸۱۴۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هوشیاری مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در قبال مسائل پیرامونی ، امنیتی و سلامتی دانش آموزان یک امر ضروری است

ناصر عتباتی در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی 19 استان ضمن تشریح دغدغه ها و آسیب ها در حوزه آموزش و پرورش و نیز نقش آموزش و پرورش در کاهش جرائم اظهار داشت: اگر جامعه ما در آرامش و عاری از هرگونه خشونت و فساد اخلاقی - اجتماعی است ، نشان دهنده موفقیت و تلاش معلمان و فرهنگیان می باشد. بنابراین نقش آموزش و پرورش در بهینه سازی مراودات اجتماعی و به تبع آن کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی گفت: بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی که به وقوع می پیوندد با تقویت اقدامات تربیتی و آموزشی مدیریت می شود ، بنابراین در بحث تربیت و آموزش باید اقدامات گسترده ای مد نظر باشد که بتواند در آینده کاهش چشمگیری را محقق سازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بحث راهکارهای مدیریتی و تربیتی کاهش جرائم در مدارس افزود: ارائه راهکارها و کنترل خشم با برگزاری دوره های آموزشی با استفاده از کارشناسان مجرب از ابزار کنترل جرائم به شمار می رود.

عتباتی با اشاره به حساسیت برخی از مشاغل ادامه داد: در همه اصناف و مشاغل ممکن است تخلف و جرمی اتفاق بیفتد لذا حساسیت برخی از مشاغل موجب می شود بروز تخلف و جرم در برخی از این مشاغل همچون معلمین و فرهنگیان بازتاب وسیعی در جامعه داشته باشد بنابراین بایستی امور در این مشاغل به گونه ای پیش برود که شاهد تخلف و آسیب در این حوزه نباشیم.

وی در ادامه بیان راهکارهای پیشگیری از وقوع جرایم به اصلاح الگوهای رفتاری اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در این خصوص بهترین و مناسب ترین بستر می باشد که با فرهنگ سازی صحیح می تواند در تربیت نسلهای بعدی بسیار موفق عمل نماید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به جایگاه معلیمن افزود: معلمی شغل پیامبر گونه است که در اصلاح و تربیت صحیح جامعه بسیار حایز اهمیت است هرچند معلیمن و فرهنگیان نیز ممکن است مسائل و مشکلات خود را داشته باشند ولی نباید این موضوعات بر رسالت خطیر معلمین خدشه ای وارد نماید.

عتباتی ارتباط مستمر و مداوم معلمین و مدیران مدارس با اولیای دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: ارتباط با اولیای دانش آموزان به منظور تبادل اطلاعات در خصوص دانش آموزان در کنار تعامل مسئولان مدارس و معلمان با خود دانش آموزان از موارد بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود به ویژه وجود شبکه های مجازی و نحوه مدیریت آن و نیز ضرورت الگو سازی برای دانش آموزان که یقیناً آموزش پرورش در این خصوص از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است در پیشگیری از آسیب های احتمالی نقش بسیاری مهمی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص اهمیت جایگاه ها و پست ها در آموزش پرورش افزود: مسلماً بکارگیری افراد متخصص و مومن و متعهد در پست های مختلف آموزش پرورش در شیوه های تربیتی و آموزشی دانش آموزان بسیار مهم است و مدیریت آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد .

عتباتی بر لزوم ارتباط مدارس با دادسرا ها در مرکز استان و شهرستان ها تأکید کرد و افزود: هرگونه وقوع جرم در آموزش و پرورش قبل از هرگونه اقدامی باید به اطلاع مقام قضایی برسد تا از بروز خیلی از آسیب های احتمالی تبعی جلوگیری شود لذا در این خصوص طبق مواد قانون آئین دادرسی کیفری اشخاص و مقامات مکلف هستند جرائم مالی و جرائم غیر قابل گذشت را به دادستانی گزارش نمایند . بنابراین باید مسئولان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه بر لزوم توجه بر محیط پیرامونی مدارس تأکید نمود و افزود : باید معلمین و مسئولین مدارس بر محیط های پیرامونی مدارس نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا از ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان و سایر تخلفات جلو گیری شود. دستگاه قضایی استان نیز در کنار برخورد جدی با متخلفین و مجرمین با کسانی که در این خصوص سهل انگارانه و بی تفاوتی عمل می نمایند برخورد جدی می نماید.

عتباتی در ادامه بر لزوم ایمنی ، حفاظت و سلامتی دانش آموزان نیز تأکید کرد و افزود: توجه به ایمنی و حفاظت و سلامت و مراقبت از دانش آموزان بسیار مهم است لذا در این مورد به ویژه در بحث سلامت دانش آموزان باید مسئولان مدارس توجه ویژه ای به بوفه های مدارس و اغذیه فروشی های مدارس و رعایت استاندارد های ایمنی و حفاظتی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان با اشاره به لزوم آموزش و آگاهی حقوقی از آمادگی دستگاه قضایی برای ارائه آموزش های حقوقی در مجموعه آموزش و پرورش خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار