ارتباط مخابراتی روستاها به ماهواره «ایرانست21» منتقل می‌ شود

تهران (پانا) -  معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران می‌گوید کار انتقال ارتباطات بخشی از شبکه مخابرات روستایی کشور از ماهواره خارجی به ماهواره «ایرانست 21» به سرعت در حال انجام است و به زودی ارتباط قطع شده 500 روستا با تامین پهنای باند مناسب برقرار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط مخابراتی روستاها به ماهواره «ایرانست21» منتقل می‌ شود

بنا بر گزارش سازمان فضایی ایران، علی صادقی نایینی در این باره گفت: ارتباطات تلفنی در این روستاها توسط یکی از شرکت‌های داخلی ارائه‌کننده خدمات ارتباط ماهواره‌ای و از طریق یک ماهواره خارجی تامین شده بود که پس از قطع خدمات از روز شنبه (25فروردین)، عملیات انتقال به ماهواره سازمان فضایی ایران (ایرانست21) با سرعت در حال انجام است.
وی افزود: سازمان فضایی در تلاش است تا هر چه زودتر پهنای باند مناسب را در اختیار شرکت مجری طرح ارتباطات روستایی قرار داده تا ارتباطات این مناطق برقرار و به وضعیت عادی برگردد.
ایرانست21، یک ماهواره مخابراتی است که مدیریت و ارائه خدمات آن توسط سازمان فضایی ایران انجام می‌شود و شرکت‌های خصوصی داخلی دارای پروانه ارائه خدمات ماهواره‌ای (SAP) خدمات ارتباطی مختلفی از قبیل شبکه‌های بانکی کشور، مراکز و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تعدادی از شبکه های زیرساختی دیگر را بر روی پهنای باند این ماهواره به کاربران دولتی و خصوصی ارائه می‌کنند.
بیشتر روستاهای قطع ارتباط شده در استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و کرمانشاه قرار دارند.
خدمات ارتباطی این روستاها در قالب طرح «خدمات اجباری روستایی» (یو.اس.او) و از طریق اپراتور ارتباطات کوه نور ارایه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار