قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: امسال مجلس دانش‌آموزی استانی داریم

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از تشکیل مجلس دانش‌آموزی در سطح استانی برای نخستین بار خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: امسال مجلس دانش‌آموزی استانی داریم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، محمود علیگو در نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی و بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شهرتهران که در کانون مفتح تهران برگزار شد با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، نمایندگی ۱۳ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور را برعهده دارند، گفت: گاهی فراموش می‌کنیم برای چه دور هم در مجلس جمع شده‌ایم. دائما فرصت انتخاب در زندگی داریم که یکی از مهمترین آنها انتخاب شخصی است که همه هم و غمش ۱۳ میلیون دانش‌آموز باشد.

وی افزود: تغییر کوچکی در مجلس دانش‌آموزی رخ داده و آن این است که امسال مجلس دانش‌آموزی استانی نیز داریم.

انتخابات دانش‌آموزی تمرینی است برای آنکه آماده‌تر وارد جامعه شویم

عباسعلی باقری در این مراسم خطاب به شرکت‌کنندگان در انتخابات با بیان اینکه انتخابات دانش‌آموزی تمرینی است برای آنکه آماده‌تر وارد جامعه شوید و مسوولیت‌های بزرگتری را بپذیرید گفت: باید به انسانها در مدارس توجه کنیم.

وی افزود: سه گروه در مدرسه داریم، نخست پرسنل، دوم دانش‌آموزان و سوم اولیاء؛ اینها دارایی ما در آموزش و پرورش‌اند که پراهمیت‌ترین آنها دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نمی‌شود دانش‌آموزان درگیر کارخود و مدرسه‌شان نباشند، گفت: در گذشته مدرسه‌ای را خوب می دانستند که سکوت بر آن حاکم باشد و دانش‌آموزانش صحبت نکنند؛ امروز کارشناسان تربیتی و روانشناسی خط قرمز بر این مدارس می‌کشند. هرچه قدر مدرسه فعال تر و پویاتر باشد دانش‌آموزان آن موفق تر خواهند بود.

باقری افزود: افرادی که امروز انتخاب می‌شوند مشاورین بنده در آموزش و پرورش تهران خواهند شد.

اعضای مجلس دانش‌آموزی در مجموع ۱۵۰ نفرند

علیرضا بیگی‌نژاد، رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، نیز با بیان اینکه پروسه انتخاب اعضای شورای دانش‌آموزی از چندماه گذشته شروع شد و در مرحله ماقبل آخر ۱۱ دانش آموز دختر و ۱۱ دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی منطقه از میان ۴۱۰۰ مدرسه انتخاب شدند، گفت: در نهایت پس از انتخاباتی که روز ۲۶ فروردین ماه امسال برگزار شد ۱۱ دانش‌آموز دختر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان برگزیده شدند.

وی افزود: همچنین از میان ۳۸ نفر نامزد مجلس دانش‌آموزی در پایه نهم و دهم شش نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه امروز هم ۱۱ نفر از بین کاندیداهای پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان و شش نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب خواهند شد، گفت: از آنجا که مجلس دانش‌آموزی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، افراد فقط از پایه نهم و دهم و یک نفر هم از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی انتخاب خواهد شد و در مجموع ۶ دختر، ۶ پسر و یک نفر از اقلیت‌ها از تهران به مجلس دانش‌آموزی می‌روند.

به گفته وی، اعضای مجلس دانش‌آموزی در مجموع ۱۵۰ نفرند و افتتاحیه آن اواخر تیر یا اوایل مرداد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار