رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: آموزش‌ و پرورش زمینه زندگی اجتماعی مناسب دانش‌آموزان را فراهم کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خواست تا زمینه‌سازی برای زندگی اجتماعی مناسب دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۱۴۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: آموزش‌ و پرورش زمینه زندگی اجتماعی مناسب دانش‌آموزان را فراهم کند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، در ادامه سلسله برنامه‌های مهمان آشنا استودیو الفبا، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهمان برنامه بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های وزارت آموزش‌وپرورش در مورد اینکه نقشه راه آن مشخص و معین است، گفت: درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر هنوز برنامه جامع درازمدتی را مشخص نکرده‌اند، از این منظر وزارت آموزش‌وپرورش در موقعیت مناسب‌تری قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: انتظارم به‌عنوان یک شهروند در چند محور است و می‌خواهم دانش آموزان در مدرسه ارتباط دوسویه داشته باشند و معلم و دانش‌آموز باهم مکالمه و گفتگو داشته باشند تا زمینه‌سازی برای ابراز دانش آموزان اتفاق بیافتد و آموزش‌وپرورش در این مسیر می‌تواند بسترسازی مناسبی انجام دهد تا زمینه ابراز طرح نظرات و عقاید دانش آموزان ایجاد شود و باید محیط مدرسه طوری شود که مدام استعدادها کشف شود و به‌جای اینکه هرچند وقت یک‌بار استعداد فردی کشف شود، محیط طوری باشد که استعدادهای همه افراد کشف و زمینه بروز و ظهور یابد.

داوود محمدی با اشاره به مهارت‌آموزی دانش آموزان جهت حضور در جامعه گفت: دانش آموزان پس از دوازده سال تحصیل در مدرسه باید بتوانند آماده زندگی در جامعه شوند و سازگاری خوبی در اجتماع، خانواده و محیط کار داشته باشند و درمجموع بتوانند زندگی اجتماعی مناسبی در جامعه داشته باشد و آموزش‌وپرورش باید تلاش کند تا چنین خروجی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: آموزش‌وپرورش به‌صورت شکلی ارتباط بین اولیا و مدارس ایجاد کرده است اما این ارتباط عمیق و قوی نیست. بخش عمده‌ای از زندگی دانش آموزان در خانواده و مدرسه است و اگر ارتباط خوبی بین این دو نهاد وجود داشته باشد می‌تواند تأثیر عمیقی بر دانش‌آموز داشته باشد و مشکلاتش را حل کند و تبادل اطلاعات این دو نهاد در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز بسیار اثربخش و مفید خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار