رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: نخستین همایش ملی هنر و سلامت در نیشابور برگزار می شود

نیشابور ( پانا ) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، در نشست مدیران عامل و مسئولین صنایع غذایی نیشابور گفت: نخستین همایش ملی هنر و سلامت در نیشابور برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۳۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: نخستین همایش ملی هنر و سلامت در نیشابور برگزار می شود

محسن عظیمی نژاد اظهار کرد: در همین راستا این دانشکده در سال 1394 اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت کشور نمود که در این جشنواره بیش از 3700 قطعه عکس و 230 قطعه فیلم ارسال شده بود.

وی ادامه داد: متعاقب برگزاری موفق نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت و این که هنرمندان به موضوع ارتقاء سلامت از طریق هنر علاقه دارند ایده ای تحت عنوان ایجاد دانشکده هنر و سلامت مطرح پیشنهاد و مورد استقبال اشخاص خبره و کارشناس در منطقه و بخصوص وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان نمود: پیرو این اقدامات، پیشنهاد ایجاد دانشکده هنر و سلامت به عنوان یکی از مأموریت های ویژه منطقه 9 در سند آمایش آموزش عالی سلامت کشور ثبت و سپس به عنوان مأموریت از طرف شورای آموزشی منطقه 9 به دانشکده علوم پزشکی نیشابور محول گردید.

عظیمی نژاد یادآور شد: در نتیجه اعطای ماموریت ایجاد دانشکده هنر و سلامت، دانشکده علوم پزشکی نیشابور، برای تحقق این هدف راهکارهای مختلفی تعریف کرد که یکی از این راهکارها، برنامه ریزی جهت برگزاری نخستین همایش ملی هنر و سلامت است که در این راستا، همایش مذکور در 6 و7 اردیبهشت در شهر نیشابور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای اصلی این همایش تصریح کرد: این همایش در دو حیطه هنر و آموزش علوم پزشکی، هنر و نقش آن در ارتقاء سلامت برگزار خواهد شد که در راستای طرح تحول نظام آموزش پزشکی، ایده به کارگیری آموزه های هنری، تحول و طراحی روش های نوین آموزش پزشکی تاثیر گذار است.

وی با بیان این که جامعه کنونی ما در حال حاضر با مشکلات و معضلات بسیاری بویژه در بعد فرهنگ سلامت مواجه است خاطر نشان کرد: هنر برای بهبود و رفع تمامی مشکلات جامعه می تواند راه کارهای مناسبی پیشنهاد نماید به ویژه مسائلی که ریشه در بعد فرهنگی داشته باشد و فرهنگ سلامت هم از این امر مستثنی نیست. لذا با رویکرد هنر و سلامت، تا حد زیادی می توان فرهنگ های نادرست بهداشتی را رفع و با شیوه های نوآورانه هنری به اصلاح و نهادینه نمودن فرهنگ صحیح اقدام نمود.

محسن عظیمی نژاد در پایان هدف از برگزاری این نشست را معرفی توانایی کارخانجات مواد غذایی در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام و تاکید کرد: کارخانجات مواد غذایی با توجه به کیفیت مواد غذایی تولیدی که در منطقه و کشور در سطح ممتازی قرار دارند لذا در ماموریت های ویژه منطقه 9 آموزش عالی سلامت کشور که یکی از آنها توسعه علوم تغذیه است بتوانند مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار