مدیرکل محیط زیست استان تهران: توجه ویژه به شهرری در حوزه محیط زیست شود

شهرری (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: شهرستان ری از لحاظ شاخص های زیست محیطی از مناطق آلوده استان است که نیاز به توجه ویژه ای دارد.

کد مطلب: ۸۱۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست استان تهران: توجه ویژه به شهرری در حوزه محیط زیست شود

کیومرث کلانتری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری ضمن بیان این مطلب افزود: آلودگی های محیطی، ریزگردها، استقرار واحدهای آلاینده انتقالی از کلانشهر تهران و سرازیر شدن روان آب ها از مهمترین مشکلات این شهرستان در حوزه محیط زیست است.
وی با تاکید براینکه محور اصلی شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری باید محیط زیست باشد، اظهار کرد: اداره آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه ای، شهرداری تهران و سایر دستگاه های مرتبط مهمترین وظیفه را در بهبود شرایط محیط زیستی بر عهده دارند.
کلانتری در ادامه به عوامل انتشار بوی نامطبوع محور فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اداره محیط زیست استان تهران، 28 کانون انتشار بوی نامطبوع را در این محدوده شناسایی کرده است که به طور کلی در سه دسته واحدهای کشاورزی و صنعتی ، پساب های ناشی از رودخانه و پسماندهای جمع آورری شده در آراد کوه تقسیم می شوند.
وی ادامه داد: واحدهای کشاورزی و صنعتی از جمله کشتارگاه و دامداری ها ملزم به ایجاد تصفیه خانه و مدیریت پسماند شده اند و بسیاری از این واحدها ساماندهی شده و یا در حال ساخت هستند و واحدهایی که قانون را رعایت نکرده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.
کلانتری یادآورشد: شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص بوی نامطبوع روان آب ها و رودخانه های جاری به سمت شهرستان ری بر اساس کارگروه آلودگی هوا موظف شده است تمامی مجاری ورود پساب های خام و آلاینده های غیر استاندار به رودخانه ها را شناسایی و اقدامات قانونی را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید تمامی ورودی های رودخانه ها و روان آب های جاری در این شهرستان مدیریت شود، ابراز کرد: رودخانه های جاری به اراضی شهرستان ری به دلیل نبود منبع پذیرنده به شکل ماند آب در سطح اراضی باقی می مانند و در اثر نور خورشید و گرما تخمیر می شوند که این امر باعث بوی نامطبوع و آلودگی زیست محیطی می شود.
وی در خصوص آراد کوه نیز گفت: شهرداری تهران موظف شده است تا با تدابیری تفکیک زباله در مبدا را با سرعت بیشتری پیش ببرد و همچنین مدیریت پسماند در آراد کوه به سمت زباله سوزی با استاندارهای جهانی برای تولید انرژی و بازیافت علمی حرکت کند.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار