وزیر جهاد کشاورزی: قیمت نهاده‌های کشاورزی با یکسان‌سازی نرخ ارز افزایش نخواهد یافت

تهران (پانا) - به گفته وزیر جهاد کشاورزی  قیمت نهاده‌های تولید کالاهای اساسی در بخش کشاورزی با یکسان‌سازی نرخ ارز افزایش نخواهد یافت.

کد مطلب: ۸۱۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهاد کشاورزی: قیمت نهاده‌های کشاورزی با یکسان‌سازی نرخ ارز افزایش نخواهد یافت

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در مراسم تکریم از حسن رکنی معاون سابق امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سهم بالایی از تولید و ارزش افزوده را بخش دام به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه درباره مسائل ارز و دلار و قیمت نهاده‌های دامی می‌توان گفت نهاده‌ها کالاهای اساسی در بخش کشاورزی هستند، بیان داشت: عمده واردات را در این زمینه ذرت و کنجاله سویا به خود اختصاص می‌دهند که حساسیت بالایی برای مسئولان عالی رتبه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درباره این مشکل راهکارهایی را تعبیه کرده‌ایم تا از افزایش نرخ ارز برای واردات جلوگیری کنیم و کالاهای وارداتی از نرخ ارز و بالارفتن آن متاثر نشوند.

حجتی با بیان اینکه قیمت جهانی کنجاله سویا و ذرت در بازارهای جهانی در حال افزایش است، ادامه داد: افزایش یک مرتبه قیمت دلار هم تاثیرگذار بود و مشکلاتی را در فرآیند تولید ایجاد می کرد بنابراین تصمیم گرفته شد تا روشی را دنبال کنیم که تضمین واردات داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در همین راستا قرار شد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در درون خود این مساله را حل کنند به طوری که واردکننده‌ها از افزایش ارز تاثیر نپذیرند.

وی افزود: دولت تصمیم گرفت نرخ ارز بر واردکننده تاثیر نگذارد و واردکننده‌ای نمی‌تواند بگوید باید ببیند نرخ ارز چه می‌شود تا محصول خود را گران‌تر بفروشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار