مدیر کل مدیریت بحران خوزستان مطرح کرد: ضرورت تسریع در ایجاد سکونتگاه اضطراری در اهواز

اهواز (پانا)- مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: با توجه به وجود انواع بلایا و بحران ها در استان خوزستان لازم است در اهواز سکونتگاه اضطراری داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۱۳۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان مطرح کرد: ضرورت تسریع در ایجاد سکونتگاه اضطراری در اهواز

کیامرث حاجی زاده در نشست تصمیم‌گیری به منظور نحوه اعطای زمین جهت اسکان اضطراری و پایگاه چند منظوره مدیریت بحران که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بارها هشدارهایی برای زمین‌لرزه داده و اعلام شده که بسیاری از نقاط استان خوزستان روی گسل زلزله واقع شده است. در سمینار علمی زلزله نیز اعلام شد که اهواز سابقه زلزله بالای ۶ ریشتر را دارد.

وی با اشاره به زمین‌لرزه اخیر اهواز افزود: هشدار های کارشناسان زمین‌شناسی و مرکز لرزه نگار این است که گسل اهواز جوان است و فعال شده است علاوه بر این نزدیک به گوریه شوشتر هستیم که طی ماه‌های اخیر شاهد زمین لرزه‌هایی است. بنابراین لازم است با توجه به این اتفاقات آمادگی لازم را در برابر زمین‌لرزه داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: یکی دیگر از بحران‌های مهم خوزستان سیلاب است که اتفاقا در زمان های خشکسالی احتمال وقوع آن بسیار بیشتر است. در سال‌‌های ترسالی سیلابی اتفاق نمی‌افتد و در سال‌های خشکسالی باید آمادگی مقابله با سیلاب را داشته باشیم مانند سیلاب سال ۹۵.

وی همچنین از خطر آتش‌سوزی به عنوان یکی از بحران‌های اصلی در خوزستان نام برد.

حاجی‌زاده گفت: رانش زمین یکی دیگر از اتفاقاتی است که در استان رخ می‌دهد، مانند رانش زمین در منطقه منبع آب و تخلیه ۴۰ خانوار از آن منطقه به خاطر در معرض خطر بودن خانه های این منطقه.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود انواع بلایا و بحران‌ها در استان خوزستان لازم است در اهواز سکونتگاه اضطراری داشته باشیم اما به آن پرداخته نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: چند ماه پیش نشستی درباره این موضوع برگزار کردیم و قرار شد چهار نقطه در شمال، جنوب، شرق و غرب اهواز برای اسکان اضطراری در نظر گرفته و تحویل هلال احمر داده شود و پس از آن در شورای برنامه ریزی استان برای تامین اعتبارش تمهیدات لازم اندیشیده شود.

حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: ۱۳ سالن چند منظوره بحران در شهرهای مختلف استان با اعتبارات مدیریت بحران ساخته شود که متاسفانه این سالن‌ها از کاربری خارج شد و نگه‌داری نشده است. در اهواز نیز این سالن چند منظوره به فرهنگسرا تبدیل شده و از دوره شهردار قبلی مکاتباتی انجام شد که سالن های اکثر شهرها را برگرداندیم.

وی بیان کرد: اکنون اغلب سالن ها بازگردانده شد جز سالن چند منظوره هفتکل و اهواز که در صدد بازگشت این دو سالن هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان توضیح داد: براساس جلساتی که با شهردار اهواز برگزار شد وی هم موافق است که مدیریت بحران شهرداری باید از سطح فعلی ارتقا پیدا کند لذا قرار شد با تحویل زمین به شهرداری اهواز در سال ۹۷ ساخت ۲ سالن چند منظوره را آغاز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار