علی اکبر صفی پور در نشست رونمایی از لباس اعضا ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک:

ارکسترملی و سمفونیک در سال حمایت از کالای ایرانی مورد حمایت تولید کننده پوشاک ایرانی قرار می گیرند

تهران(پانا) - نشست رونمایی از لباس‌های ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران که قرار است همراه با حضور تیم ملی ایران در جام جهانی اجراهایی را در روسیه به صحنه ببرند با حضورعلی‌اکبر صفی‌پور؛ مدیرعامل بنیاد رودکی و مدیر برند هاکوپیان که طراحی کننده این لباس ها هستند و اهالی رسانه در هتل اسپیناس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۳۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ارکسترملی و سمفونیک در سال حمایت از کالای ایرانی  مورد حمایت  تولید کننده پوشاک ایرانی قرار می گیرند

در ابتدای این نشست، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، اظهار کرد: در این دو سال فراز و نشیب‌های زیادی پیرامون این دو ارکستر وجود داشته است. دو سال پیش در چنین روزهایی وضعیت ارکسترها بسیار با امروز متفاوت بود و امروز شرایط کاملا تغییر کرده است.

وی افزود: ما معتقدیم علاوه بر این‌که ارکسترها باید دارای شخصیت اجتماعی قوی باشند و با اجراهای پی در پی جایگاهی را برای خودشان فراهم کنند، امشب شاهد اتفاق دیگری برای ارکسترها هستیم و آن آراستگی افرادی است که قرار است به عنوان نوازنده‌های ارکستر در این عرصه‌ حضور داشته باشند. خوشحالم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران از سوی مجموعه‌ای حمایت می‌شوند که تولیدکننده پوشاک ایرانی است.

صفی پور تصریح کرد: تا به حال نوازندگان ما با لباس‌های شخصی خود روی صحنه حضور پیدا می‌کردند و از طرف متولیان در این زمینه اتفاقی رخ نداده بود.اگر از این دست حمایت‌ها انجام شود، می‌توانیم فاصله‌مان را با دنیا سریع پر کنیم و همه به داشتن ارکسترها افتخار کنند.

وی درباره حضور بخش اقتصادی در کنار فعالیت های بنیاد رودکی، عنوان کرد: بنیاد رودکی در این‌که از بخش‌های اقتصادی برای فعالیت‌های خود کمک بگیرد، تجربه زیادی ندارد و می توان گفت هیچ تجربه ای ندارد. ما می‌دانیم انجام فعالیت‌ها در سطح کلان مانند ارکسترداری بدون حمایت بخش‌های اقتصادی امکان پذیر نیست. در زمینه اسپانسرینگ شرکت‌هایی حاضر بودند مبلغ بیشتری را برای قرارداد با ما اختصاص بدهند اما با توجه به نوع فعالیت این مجموعه و تاکید وزیر ارشاد برای همکاری با یک موسسه و برند ایرانی، ما این برند پوشاک را انتخاب کردیم. نگاه این برند تولیدکننده پوشاک، نگاه ویژه حمایت از هنر است نه بازگشت سرمایه.

هاکوپیان مدیر برند تولیدکننده پوشاک ایرانی، درباره طراحی لباس‌های این دو ارکستر گفت: طراحی این لباس‌ ها فقط شکل ظاهری آن‌ها نیست. ما جلساتی را با نوازندگان مختلف این ارکسترها داشتیم و حرکات دست آن‌ها را مطالعه کردیم تا لباسی طراحی کنیم که با طرز نوازندگی آن‌ها هماهنگ باشد. برای بانوان نیز پوشش ویژه‌ای نیاز است که هم دارای اصالت ملی باشد و هم زیبا. ما عاشقانه وارد این کار شدیم و می‌خواهیم در خدمت کشورمان باشیم.

وی افزود: برای اولین بار بعد از انقلاب این اهمیت به وجود آمد که برای ارکسترها لباس مناسب و شایسته‌ای طراحی شود. موسیقی و صنعت ما در تاریخ ایران ریشه دارد و این یکی از دلایلی است که ما به این کار عشق می‌ورزیم.

در پایان نشست در طی مراسمی از لباس‌های نوازندگان ارکستر ملی و سمفونیک رونمایی شد. مهدی تاج، علی مرادخانی، شهرداد روحانی، سالار عقیلی، فریدون شهبازیان، رازمیک اوحانیان، محمد میرزمانی، سیمین غانم، پری ملکی، بهزاد فراهانی، اصغر همت، حمیدرضا نعیمی، شقایق فراهانی، پژمان معمارزاده و بابک زرین از جمله افرادی بودند که در این مراسم که شامگاه ۲۷ فروردین در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، حضور داشتند.

همچنین در این مراسم برخی نوازندگان ارکستر سمفونیک در قالب کوارتتی با لباس‌های جدیدشان قطعاتی را نواختند. سالار عقیلی نیز به همراه همسر خود حریر شریعت رضوی قطعه ایران را اجرا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار