سالار عقیلی و علیرضا قربانی ترانه تیم ملی در جام جهانی را می خوانند

تهران (پانا) -  علیرضا قربانی و سالار عقیلی تصنیف (ترانه ) های تیم ملی را در جام جهانی می خوانند، همچنین فریدون شهبازیان آهنگسازی سرود سوم تیم ملی را برعهده خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۱۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سالار عقیلی و علیرضا قربانی ترانه تیم ملی در جام جهانی را می خوانند

در ابتدای نشست علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی اظهار کرد: در دی ماه با فدراسیون فوتبال تفاهم نامه ای امضا کردیم برای تولید سرود اعزام تیم ملی به جام جهانی . در تمام کشورها تیم های آنان با استفاده از ارکسترهایشان اقدام به تولید سرود ملی می کنند و تا به امروز این اتفاق برای کشور ما رخ نداده بود.

ما با همکاری فدراسیون فوتبال مقدمات این حرکت را برای اولین بار در ایران فراهم کردیم. بعد از این تفاهم نامه مذاکرات مختلفی با شعرا ، اهنگسازان و خوانندگان صورت گرفت که در یک نقطه کار مشترک داشتند و آنهم موسیقی ایرانی بود.بر این اساس یک جمعبندی اتفاق افتاد و قبل از عید به نتیجه رسیدیم منتها جزئیات اعلام نشد تا اطمینان کامل حاصل شود.

وی افزود: از روز اول تصمیم ما این بود به جای یک سرود چند سرود داشته باشیم و قرار بود منتخب نوازندگان ارکستر ملی و سنفونیک این اتفاق را رقم بزنند. در ابتدا با سالار عقیلی و آهنگسازی بابک ذرین و شعر احسان افشاری قرارداد منعقد شد و کار ساخت سرود شروع شد.دومین کار با علیرضا قربانی به عنوان خواننده ، شهرداد روحانی به عنوان آهنگساز با شعر ساعد باقری کلید خورد. سومین اثر که در حال ساخت است فریدون شهبازیان آهنگساز ،‌شعر از عبدالجبار کاکائی و خواننده بعد از خروجی کار معرفی می شود. در نهایت تصمیم گرفته می شود یکی از این دو خواننده اثر سوم را بخواند یا یک فرد سوم به گروه اضافه شود.

وی در خصوص اینکه اثر سوم نیز در حوزه موسیقی اصیل ایرانی است یا پاپ اظهار کرد: تصمیم ما از ابتدا بر این بود تمامی آثار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی باشد و ورودی به حیطه موسیقی پاپ نخواهیم داشت. قبل از اعزام تیم ملی در تالار وحدت با حضور اعضای تیم ملی این قطعات رونمایی و اجرا می شود. تاریخ اجرا پیش بینی شده 27 اردیبهشت باشد ولی هنوز قطعی نیست. تصمیم بر این است این آثار علاوه بر ایران در کشور روسیه هم به اجرا گذاشته شود. و هماهنگی های صورت گرفته و تفاهم نامه ای با کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو بسته شده و مقدمات برگزاری سه شب هنری در شهرهایی که تیم ملی بازی دارد داشته باشیم.

وی ادامه داد: یک شب در سن پترزبورگ در 24 خرداد ماه در بزرگترین سالن این شهر اجرا خواهیم داشت ،‌27 خرداد در سالن اصلی کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و 29 خرداد در شهر کازان در سالن فیلارمونیک ارکستر اجرا خواهد شد. مقدمات کار فراهم شده بود که شهر سوم نیز جایی باشد که تیم ملی مسابقه دارد. منتها سالن مجهزی برای اجرا وجود نداشت.

در ادامه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران درخصوص این همکاری بنیاد رودکی و فدراسیون در خصوص تولید سرود ملی بیان کرد: جام جهانی یک ستاد فرهنگی دارد که یک سری فعالیتهای فرهنگی را برای تیم ملی و اقدامات آن صورت می دهد. بخشها و دستگاه های اجرایی مختلفی حضور دارند که در خصوص برنامه ریزی ها اظهارنظر می کنند. در همکاری با بنیاد رودکی دو اقدام صورت گرفت. یک ساخت کلیپ فوتبال و صلح که در آینده رونمایی می شود و دوم ساخت سرود جام جهانی که رونمایی آن نیز به زودی انجام می شود. این دوکار فاخر از اقدامات فرهنگی فدراسیون فوتبال با همکاری بنیاد رودکی بوده است.

وی افزود: می شد این حرکت را ساده تر برگزار کرد و از یک خواننده دعوت کرد کاری را در این خصوص ضبط و اجرا کند. منتها ما در نظر داشتیم این حرکت به صورت بزرگتر و در حد تیم ملی و حضور آن در جام جهانی صورت بگیرد. البته در این راستا جلوی هیچ هنرمندی برای اقدامات این چنینی گرفته نشده است و هر خواننده و آهنگسازی می تواند سرودی برای تیم ملی خود بخواند یا اثری بسازد. ولی این حرکتی که از سوی ما و بنیاد رودکی صورت گرفته یک کار فاخر است که چندصدنفر در آن دخیل می شوند و اثاری کاملا ایرانی و در خور ساخته و ارائه می شود.

در پایان رئیس فدارسیون فوتبال در خصوص لباس تیم ملی ایران توضیحاتی را ارائه داد و این نشست پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار