گزارش پانا/

 دانش آموزان با فعالیت های قرآنی ارتباط مستمر داشته باشند

تبریز (پانا)- رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:  امیدوارم  مسابقات قرآن، نماز و عترت زمینه ای برای ارتباط بیشتر دانش آموزا ن با دارالقران ها و ارتباط مستمر با فعالیت های قرآنی باشد و دستورات قرآن کریم در زندگیشان ساری و جاری شود.

کد مطلب: ۸۱۳۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
 دانش آموزان با فعالیت های قرآنی ارتباط مستمر داشته باشند

محمد صادقزاده در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: حدود 370 دانش آموز برگزیده خواهیم داشت و حدود 80 نفر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات، بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی استان هست و از 39 مناطق استان و از دورترین شهرستان تا نزدیک ترین شهرستان در یک گردهمایی قرآنی بزرگ شرکت می کنند و استعداد و توانمندیشان را محک می زنند.

رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان افزود: این مسابقات، فرصت بی نظیری است که دانش آموزان ما بتوانند انس با قرآن را در زندگیشان همیشگی کنند.

صادقزاده گفت: سال گذشته 330 هزار نفر از مراحل ابتدایی در مسابقات شرکت کردند و امسال رشد چشمگیری نسبت به سال های قبل را شاهد هستیم.

وی گفت: ادامه داد: امیدوارم این مسابقات زمینه ای برای ارتباط بیشتر دانش آموزا ن با دارالقران ها و ارتباط مستمر با فعالیت های قرآنی باشد و دستورات قرآن کریم در زندگیشان ساری و جاری شود.

امسال مسابقات سطح بالایی را انتطار داریم

سمیه رضایی ارجمند داور تجوید در رشته قرائت اظهار کرد: به مدت پنج سال است که به عنوان داور مسابقات در مراحل ناحیه ای و استانی حضور دارم.

وی افزود: رفته رفته سطح فرهنگی و قرآنی جامعه پیشرفت می کند و امسال فکر می کنم خیز عظیمی در صوت و لحن و کلاس های رشته حفظ برداشته شده است که این یک امر مثبت است برای دانش آموزانمان که امسال منتظر هستیم تا مسابقات سطح بالایی را شاهد باشیم

توصیه می کنم دانش آموزان نهج البلاغه را بخوانند

سمیرا یاسین زاده از آذرشهر شرکت کننده در رشته نهج البلاغه در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: برای اولین بار است در این مسابقات شرکت می کنم.

وی افزود: هدفم از شرکت در این مسابقات این است که از سخنانان مولایم امیر المومنین در زندگی استفاده کنم و توصیه می کنم دانش آموزان نهج البلاغه را بخوانند چون سخنان بسیار ارزشمندی دارد.

امسال مسابقات جذاب تر است

مهیا انصاری شرکت کننده در رشته ترتیل از ناحیه 4 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: پنجمین بار است در این مسابقات شرکت کرده و دوبار مقام کسب کرده ام.

وی افزود: امسال مسابقات جذاب تر است و علاوه بر رشته ترتیل در رشته حفظ نیز فعالیت دارم.

قرآن یک آرامش بخش طبیعی است

زهرا امانی دانش آموزان شرکت کننده در رشته حفظ در کفت وگو با خبرنگار پانا گفت: از شهرستان مراغه شرکت کرده ام و سومین بار است که درمسابقات استانی شرکت می کنم.

وی افزود: امسال شرکت دانش آموزان در مسابقات بیشتر شده است چون رفته رفته علاقه دانش آموزان زیادتر می شود.

امانی ادامه داد: قرآن یک آرامش بخش طبیعی است و هدف من فقط یادگیری از قرآن و آموزه هایش است.

این دانش آموز گفت: از ۶ سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و توانستم تا کنون 10 جز حفظ کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار