اجرای مرحله اول کارت بلیط الکترونیک شهروندی ویژه اتوبوس و تاکسی‌

قم (پانا)- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای مرحله اول کارت بلیط الکترونیک شهروندی ویژه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مرحله اول کارت بلیط الکترونیک شهروندی ویژه اتوبوس و تاکسی‌

عباس ذاکریان با اشاره به قرارداد کارت شهروندی اظهار کرد: کارت بلیط الکترونیک پس از حداقل سه سال کار پیوسته کارشناسان فنی و تجربه آغاز و با همه بانک‌های خصوصی و دولتی مذاکره شد زیرا پشتوانه قوی به عنوان عامل بانکی در پروژه نیاز بود.
وی خاطرنشان کرد: به طور عملی پس از سه سال ، پیش‌نویس قرارداد آماده و در یک سال اخیر سه بار مناقصه آن اجرا شد و در نهایت این بار با مبلغ 4 میلیارد تومان قرارداد منعقد شد و به پیمانکار ابلاغ گردید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه مشاور سیمرغ تجارت وابسته به بانک تجارت در این مناقصه برنده شد گفت: در این پروژه بنا است به عنوان نخستین بار و تخصصی‌تر کار در کشور انجام و کارت شهروندی با محوریت مبحث حمل و نقلی به شهروندان قم ارائه شود.
وی عنوان کرد: این کارت از نظر امنیتی و کاربری نسبت به کارت پیشین بالاتر است زیرا امکان اضافه شدن مدل‌های دیگر مانند پارکینگ‌ها، پارکومترها و خدمات شهری مانند پارک‌ها، سیستم‌ها، مراکز رفاهی و تجاری را دارد البته اکنون با محوریت مباحث حمل و نقلی می‌خواهد اجرا شود.
ذاکریان با بیان اینکه در مرحله نخست 400 دستگاه اتوبوس به سامانه کارت بلیط تجهیز می‌شود گفت: چهار پارکینگ عمومی با کاربری بالا در عملیات کارت شهروندی به عنوان پایلوت قرار می‌گیرد و پس از آن تاکسی‌ها و سازمان قطار شهری با مذاکرات وارد پروسه کارت شهروندی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: کارت‌های کنونی تنها در بحث حمل و نقل عمومی و اتوبوس استفاده می‌شود و ظرفیت استفاده در پارکینگ را ندارد ولی کارت‌های جایگزین ظرفیت استفاده در اتوبوس و پارکینگ را دارند. امکانات تاکسیرانی و قطار شهری، خدمات شهری، سینما و تئاتر نیز در مراحل دیگر ملحق می‌شود.
معاون شهردار قم عنوان کرد: کارت بلیط الکترونیک شهروندی پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سه ماهه چهارم به طور عملی عملیاتی شود دوره مهاجرت شش ماه تعریف شده که در این دوره کارت‌های کنونی شارژ نمی‌شود اعتبارات داخل آنها تخلیه و به سامانه جدید در بانک عامل منتقل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار