مدیرعامل خانه موسیقی: کپی‌رایت تبدیل به مهم‌ترین معضل موسیقی کشور شده است

خط قرمزهای موسیقی هرروز در حال افزایش است

تهران (پانا) - مدیرعامل موسیقی کپی‌رایت را مهم‌ترین معضل موسیقی کشور عنوان کرد و مهم ترین برنامه‌ خانه موسیقی در سال جدید را تنظیم قانون کپی رایت معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل خانه موسیقی: کپی‌رایت تبدیل به مهم‌ترین معضل موسیقی کشور شده است

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 97 در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به مهم ترین برنامه‌های خانه موسیقی در سال جدید اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه و چالشی که در سال 97 داریم قانون کپی رایت است که این روزها تبدیل به بزرگ‌ترین معضل موسیقی شده است. ما این موضوع را به طور جدی در سال جدید دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه اقتصاد مضمحل موسیقی اصیل و ریشه‌ای ما در این سال‌ها به شدت به این موسیقی ضربه زده است. این اتفاق به شکلی است که هنرمندان به حاشیه رفته اند. ما در پی آن هستیم تا با تعامل با نهادهای موسیقی ذیربط بیشترین حمایت را از موسیقی وهنرمندان این رشته داشته باشیم.

مدیرعامل خانه موسیقی به رعایت نکردن حق کپی رایت آثار توسط صداوسیما و برخی نهادهای دیگر اشاره کرد و گفت: از اهالی موسیقی و رسانه میخواهیم برای تنظیم قانون کپی رایت به ما کمک کنند.

به گفته نوربخش یکی دیگر از برنامه های مهم خانه موسیقی در سال 97 معرفی استعدادها و هنرمندان جوان موسیقی است که به گفته او آینده موسیقی کشور را رقم می‌زنند.

وی افزود: متاسفانه این هنرمندان در سال های گذشته به خوبی دیده نشدند. اگر امروز پیشکسوتان موسیقی مان را در جایگاه بالایی می‌بینیم به این دلیل است که درگذشته به آنها بها داده شده است. هنرمندان اگر به خوبی معرفی شوند می توانند جایگاه خود را پیدا کنند.

نوربخش به لغو برخی کنسرت ها در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه فشارها به موسیقی کم نیست و هر روز خط قرمزهای موسیقی در حال افزایش است. در بخش هایی از کشور قانون به شکل دیگری تفسیر می‌شود و قانون دیگری دارند. امروز می بینیم در شهری اجازه اجرای بانوان بر صحنه را نمی‌دهند و این مشکل در حال تزریق به شهرهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم قانون در تمام کشور جاری باشد و قانون جدید در شهرهای دیگر نبینیم.

وی در ادامه به نقد برخی هنرمندان به فعالیت‌های خانه موسیقی اشاره کرد و گفت: باید به فکر اصل موسیقی باشیم و موسیقی را اصل صحبت ها و نقدهایمان قرار دهیم. باید نگران این باشیم که چرا هنرمندی کار نمی‌کند یا به روی صحنه نمی‌رود. همه ما بایدها و نبایدها را می‌دانیم و به دنبال آن هستیم اختلافات‌مان را کم کنیم و شاهد یک وحدت کلمه بین اهالی موسیقی در کشور باشیم.

هنرمند موسیقی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به سند موسیقی اشاره کرد و گفت: به شدت پیگیر این سند هستیم که می‌تواند پشتوانه‌ای برای موسیقی کشور باشد.

نوربخش درباره شایعه اختلاف مدیران خانه موسیقی با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: از گذشته آقای حسینی را می‌شناسم و با ایشان همکاری خواهیم داشت و هیچ مشکلی بین ما و معاونت هنری وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار