باید تلاش کنیم تا مدرسه برای دانش آموزان نسبت به خانه جذابتر باشد

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه به اعتبار همسالان محبوب ترین جا برای دانش آموزان است و باید تلاش کنیم تا مدرسه برای دانش آموزان نسبت به خانه جذابتر شود.

کد مطلب: ۸۱۳۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
باید تلاش کنیم تا مدرسه برای دانش آموزان نسبت به خانه جذابتر باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد : درک درست از تعلیم و تربیت مهم است و یادگیری طبیعی ترین کنش انسان است لذا باید مدارس محبوب ترین فضا برای دانش آموزان باشد و محیطی جاذب را برای آنها بوجود آورد .

وی گفت: مدارس دارای ظرفیت های زیادی نسبت به خانه هستند و برای نشاط دانش آموزان در مدارس نیز باید فکر کرد.

علیرضا نخعی افزود : نشاط در مدارس به این معنی است که دانش آموزان با گشاده رویی مواجه شوند و نگاه های آغازین مدیر و عوامل آموزشگاه در بدو ورود دانش آموزان به مدرسه خیلی مهم است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بیان داشت : طرح تعالی طرح است و برنامه نیست و نباید طرح تعالی به عنوان یک کلیشه و برای گزارش دادن به مافوق در مدارس اجرا شود .

وی افزود : در طرح تعالی اقتضای زمان و فرهنگ نیز دیده شود و ابتکار عمل مدیران در آن نیز افزایش یابد .

علیرضا نخعی بیان داشت : برای اینکه مدرسه ها با دانش آموزان انس بگیرند علاوه بر استفاده از پیشنهادهای دلسوزان و استفاده از طرح تعالی مدیریت مدرسه، مدیران و عوامل مدرسه نیز باید خودشان تدبیر کنند و برای تعالی هیچ نقطه پایانی وجود ندارد و شکاف بین مدرسه ها نیز باید از بین برود .

گفتنی است : این دوره آموزشی - توجیهی به مدت دو روز در خانه معلم شهرستان زاهدان در حال برگزاری می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار