فاطمه ذوالقدر*

شورای امید و شهردار جدید

نشست شورای ٥١ نفره امید روز گذشته با حضور جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورای شهر برگزار شد و حضار نقطه‌نظرات خود را درباره اولویت‌های پایتخت ارایه کرده و ب اتوجه به اهمیت بحث انتخاب شهردار تهران که در پی پذیرش استعفای آقای نجفی ازسوی شورای شهر، هم‌اکنون مهم‌ترین اولویت کاری شورای شهر است، نمایندگان تهران نیز با تاکید بر معیارهای عمومی در انتخاب شهردار، از اعضای شورا خواستند که هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین‌تکلیف این مهم اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۱۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

شهردار جدید تهران بنابر تاکید نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر باید فردی توانمند با روحیه عملیاتی و کاردان باشد و باتوجه به خواست روشن مردم، حتما سبقه اصلاح‌طلبی روشن و مشخصی داشته باشد و علاوه بر این، بتواند ضمن شناسایی اولویت‌های پایتخت، نسبت به حل معضلات و مشکلات اساسی مردم تهران و این کلانشهر اقدام کند. با این حال، علاوه بر بحث انتخاب شهردار، مسائل و موضوعات حایز اهمیت دیگری نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ازجمله بحث آسیب‌های مختلف اجتماعی همچون ساماندهی دستفروش‌ها مورد بحث قرار گرفت .

در عین حال شاید مهم‌ترین مساله در بحث مدیریت شهری پایتخت این است که مردم در چندسال اخیر در انتخابات پیاپی به طیف و نگاه و رویکردی خاص رای دادند و طبیعتا باید این نگاه که اساس آن، برگرفته از مشی و روش اصلاح‌طلبی است در مدیریت جزیی و کلی دیده شود. هم‌اکنون کمیته‌ای برای بحث بودجه سال ٩٨ در مجمع تهران تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم ضمن شناسایی اولویت‌های بودجه‌ای پایتخت، جلساتی با کمیسیون بودجه شورای شهر تشکیل داده و ابعاد این مهم را مورد بررسی قرار دهیم تا از هم‌اکنون بتوانیم برای سال ٩٨ اقداماتی موثر را به انجام برسانیم. نکته حایز اهمیت دیگر اینکه طبیعتا در این جلسه اشاره‌ای خاص به مصادیق و اسامی گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری پایتخت نشد و صرفا به معیارها و کلیاتی در این بحث بسنده شد. معتقدیم انتخاب شهردار مشخصا وظیفه اعضای شورای شهر است و طبیعتا نباید از شورای ٥١ نفره انتظار داشته باشیم که در مصادیق ورود کرده و نسبت به رجحان یک گزینه نسبت به دیگری اظهارنظر کند .

منبع:اعتماد

* نماینده تهران در مجلس دهم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار