معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: حمایت از شرکت های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است

قرچک (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است.

کد مطلب: ۸۱۳۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: حمایت از شرکت های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در همایش حمایت از کالای ایرانی که در قرچک برگزار شد، گفت: قرچک دیار پدر من است و نسبت به این شهرستان آشنایی کاملی دارم .

وی افزود: شهرستان قرچک در ۷۰ سال پیش توسط فردی کارآفرین احداث شد، کسی که سابقه در عرفان دارد؛ حسن قرچکی کسی بود که بنیان شهرستان را نهاد و پدر من نیز در همین شهرستان و در روستای ولی‌آباد رشد کرد .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وضعیت شهید ستاری تصریح کرد: من کارگرزاده هستم و پدرم در کارخانه‌های آجر قرچک کار کرد و با سعی و تلاش به دانشگاه افسری راه یافت .

وی خاطرنشان کرد: شهید ستاری توسط حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش انتخاب شده و در این مسیر زحمات فراوانی کشید تا اینکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

با اعتقاد و ایمان کافی فعالیت کنیم

ستاری با تأکید بر این امر که در خصوص انجام کار باید اعتقاد و ایمان کافی داشته باشیم و در این راستا با اقتدار و با قدرت گام برداریم، اظهار داشت: جوانان قرچک باید شهید ستاری را که یک بچه یتیم بود الگوی خود قرار دهند و ببینید وی از ولی‌آباد قرچک به کجا رسید .

جوانان کارآفرین و نخبه راه پیشرفت کشور هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: راه حل پیشرفت قرچک جوانان کارآفرین و نخبه هستند و این پیشرفت توسط جوانان این شهرستان باید محقق شود، بنابراین مسؤولان شهرستان و پدران و مادران مسیر پیشرفت جوانان و نخبه‌های قرچک را فراهم کنند .

وی یادآور شد: مردم ایران به دنبال استفاده از پول نفت و استخدام شدن در دستگاه‌های دولتی هستند، اگر با این رویه پیش برویم حال اقتصاد کشور همین‌گونه می‌‌ماند و پیشرفتی نمی‌کند .

شهرک صنعتی قرچک باعث پیشرفت شهرستان می‌شود

ستاری با بیان اینکه اقدام جهادی و بزرگی در شهرک صنعتی قرچک صورت گرفته و آینده روشنی در پیش روی این شهرک است، تأکید کرد: از مسؤولان شهرستان می‌خواهم از ورود دودکش‌های بزرگ به این شهرک صنعتی جلوگیری کنند و اجازه ندهند این محیط با مواد آلاینده خراب شود .

وی با بیان اینکه به‌ واسطه پول به جایی نخواهیم رسید، گفت: اقتصادی که با پول نفت می‌خواهد پیشرفت کند به جایی نخواهد رسید .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رشد و پیشرفت هستند، افزود: در چند سال گذشته اقداماتی مثبتی از سوی کارآفرینان صورت گرفته است که باعث شده اقتصاد کشور رو به جلو حرکت کند .

از طرح‌های نخبگان در زمینه اشتغال‌زایی شود

وی ادامه داد: برای حمایت از اقدامات دانش‌بنیان نخبگان کشور معاونت فناوری ریاست جمهوری، طرح‌های نخبگان را مورد بررسی قرار می‌دهد و از بهترین طرح‌ها برای اشتعال و تولید حمایت می‌کند .

ستاری در پایان متذکر شد: پیشرفت شهرک صنعتی قرچک و راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه‌های مستقر در آن باعث حرکت رو به جلوی قرچک و آینده روشن برای این شهرستان است .

در این آئین از جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس و ۱۰ کارآفرین نمونه که در حوزه‌های روستایی و فرهنگی فعال بودند تجلیل به عمل آمد .

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار