دفاتر پست روستایی و شهری فارس فضایی برای ایجاد مراکز یادگیری محلی سواد آموزی

شیراز (پانا) - معاون سواد آموزی فارس از افزایش  زمینه های همکاری اداره کل پست فارس و سواد آموزی استان خبر داد و افزود: تلاش داریم تا با تدوین طرحی جامع در راستای فراگیر نمودن سواد، تعمیق فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی را افزایش دهیم.

کد مطلب: ۸۱۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دفاتر پست روستایی و شهری فارس فضایی برای ایجاد مراکز یادگیری محلی سواد آموزی

عیسی ملک پور در نشست مشترک با مدیر کل و معاونین اداره کل پست استان فارس، که بر اساس تفاهم نامه دوجانبه سازمان نهضت سوادآموزی و شرکت پست ایران برگزار شد، گفت: همکاری اداره پست در زمینه شناسایی و جذب بی سوادان و نیز طرح حلقه های کتابخوانی و مراکز یادگیری محلی بسیار مفید و سازنده بوده است .

معاون سواد آموزی فارس، ضمن تاکید بر لزوم تعیین رابطین و برگزاری جلسات کارشناسی و تعیین زمینه های همکاری دو دستگاه گفت:در جلسات کارشناسی تلاش داریم تا با تدوین طرح جامع و مدونی زمینه های همکاری این دو دستگاه را در راستای فراگیر نمودن و نیز تعمیق فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی افزایش دهیم .

مدیر کل اداره پست استان فارس نیز گفت: صحبت از سوادآموزی و تلاش و فعالیت در این زمینه، یک وظیفه ملی است و تنها یک یا دو دستگاه مثل اداره پست و یا آموزش و پرورش کاری از پیش نمی برند و ریشه کنی بیسوادی حقیقتا عزم و اراده ملی را می طلبد .

واعظ پور افزود: ظرفیت موجود در اداره پست می تواند به نوبه خود تسهیل کننده روند شناسایی و جذب بی سوادان و معرفی آنها به سوادآموزی باشد .

وی گفت :حدود 300دفتر پست روستایی و شهری در سطح استان فعال می باشد و می توان از طریق این دفاتر اقدام به شناسایی و جذب و نگهداری بی سوادان کرد و در فعالیت های مکمل سوادآموزی نیز نقش به سزایی را ایفا نمود .

مدیر کل پست استان فارس گفت: باید در جلسات کارشناسی تخصصی، بحث ایجاد مراکز یادگیری محلی مورد توجه قرار گیرد تا در صورت امکان از دفاتر پست در راستای فعالیت های این مراکز استفاده بهینه بشود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار