مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

حوزه پژوهش و برنامه ریزی مهمترین بخش دستگاه تعلیم و تربیت است

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: طراحی برنامه ای مشخص و منسجم در همه بخشها و حوزه های مختلف برای انجام امور و تحقق اهداف ضرورت دارد.

کد مطلب: ۸۱۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حوزه پژوهش و برنامه ریزی مهمترین بخش دستگاه تعلیم و تربیت است

علیرضا نخعی در جلسه هم اندیشی حوزه معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، اظهار داشت: خدمتگزاری و ارتباط گیری صحیح و تکریم ارباب رجوع از مهمترین اولویت های کاری می باشد و این جلسه هم با هدف تجدید عهد و پیمانی دوباره انجام می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: امیدوارم در سال جدید با نگاهی ویژه و متفاوت کار را پیش برده و موضوع تکریم،پاسخ گویی و رضایت مندی ارباب رجوع به عنوان اصلی مهم را سرلوحه کار قرار دهیم.

نخعی گسست و فاصله مدرسه با جامعه را نیز به عنوان یک بیماری آزار دهنده عنوان نمود و بیان داشت: باید این موضوع را جدی گرفته و برای درمان آن بیندیشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مهمترین اقدام برای تحقق سند تحول بنیادین را تحول در افکار و اندیشه ها و انجام متفاوت امور دانست و گفت: باید به دنبال بررسی چالش ها، مشکلات، موانع و ایرادات در راه رسیدن به هدف و تغییر بنیادین در مدارس باشیم.

نخعی همه عوامل اجرایی از ستاد تا صف را تسهیل کننده و پشتیبان مدارس معرفی نمود و تصریح کرد: شرح وظایف را در خدمت به مدارس معنا کنیم تا مدرسه بتواند با رویکرد برنامه ای، تقویت و رشد یابد.

وی حوزه پژوهش و برنامه ریزی را تزریق کننده فکر و اندیشه برشمرد و افزود: ارزیاب واقعی،ناظر حقیقی، میزان کننده و تنظیم کننده سیستم آموزش و پرورش حوزه پژوهش و برنامه ریزی است.

وی داشتن روحیه فرهنگی، صبوری،متانت، گوش شنوا، حرمت گذاری و تکریم در مواجهه با مراجعین را لازمه کار در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: نظر خواهی مکتوب و مستند از مراجعین در بخش های مختلف یک امر بسیار مهم و موثر در قضاوت کردن عملکرد حوزه های مختلف است که این موضوع حتی در سطح مدارس نیز باید تعمیم داده شود.

نخعی طراحی و تدوین برنامه ای مشخص و منسجم برای حصول نتیجه آسانتر و بهتر در بستری تعریف شده برای همه حوزه ها و بخش های آموزش و پرورش را یک ضرورت مهم عنوان نمود و بیان داشت: باید بر اساس شرح وظایف و ضروریات تغییر در دستگاه تعلیم و تربیت، به طراحی برنامه ای جامع برای تحقق بهتر امور و اهداف بیندیشیم و از تمام ظرفیت ها و فرصت های در اختیار بهره گیری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان پرهیز از برنامه ها و کارهای عبس، بیهوده و تکراری را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیستم پویا و خلاق، روزمرگی و فرسودگی را نمی پذیرد، بلکه طراحی سنجیده و فکورانه را می طلبد.

وی از دو اشکال عمده در مدارس یاد کرد و بیان داشت: معضل فاصله مدرسه با دانش آموزان و جامعه و عدم برقراری ارتباط بین آنها باید چاره چویی و درمان شود؛ مدرسه ها باید با دانش آموزان ارتباط گرفته، آشتی کنند و از توانمندی نهفته دانش آموزان بهره گیری نمایند.

نخعی ادامه داد: با تمام وجود معتقدم که می توان با فکر و اندیشه و بارش فکری مجموعه همکاران عزیز و فهیم آموزش و پرورش استان، راه حل های ساده ای برای تغییر نگرش در ابعاد مختلف در راستای داشتن مدارسی خلاق،پویا و بانشاط پیدا کرده و آن را محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار