مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید جزو اولویت‌های مدیران باشد

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه مازندران گفت: مهارت‌آموزی دانش‌آموزان جزو اولویت‌های مدیران باشد و سعی شود هدایت دانش‌آموزان منطبق بر استعداد، علاقه و آشنایی با دنیای کسب و کار باشد.

کد مطلب: ۸۱۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید جزو اولویت‌های مدیران باشد

اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران استعدادهای درخشان که به منظور هم‌اندیشی، همکاری، استقرار پایه دوازدهم و هدایت تحصیلی با بیان اینکه اکثر موفقیت‌ها از طریق برنامه‌ریزی مدون و ارتباط موثر با دیگران حاصل می‌شود، گفت: هوش اجتماعی پرفایده‌ترین شکل ممکن از هوش است که توانایی فرد را در برقراری روابط متقابل، مذاکره و متقاعد کردن دیگران ارتقاء می‌بخشد.

او افزود: پ ذیرش، تقدیر، تأیید، تحسین، توجه را از جمله راهکارهایی است که اگر با دقت گوش کردن، تکرار سخن، پذیرش برای توضیح و مکث قبل از پاسخ دادن همراه باشد تعامل سازنده و جذب دیگران را به دنبال خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: نگرش مثبت بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که می‌توان به معلمان و دانش آموزان داد چراکه این احساس امنیت خاطر منجر به افزایش انگیزه برای کارهای خلاقانه می‌شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت: جمع‌آوری اطلاعات، پرسیدن، گوش کردن از جمله ویژگی‌های بارز مدیران به عنوان رهبر برنامه درسی است که حس همدردی و توانایی درک متقابل را به ارمغان می‌آورد.

نظری با اشاره به تغییرات سازنده و تاکید بر برنامه ریزی مدون ابراز داشت: نظام آموزشی برای همه یکسان است اگر با تدبیر و خلاقیت توآم باشد منجر به افزایش کارایی می شود.

او تشکیل کارگروه ویژه مدارس در زمینه هدایت تحصیلی، پروژه مهر، استقرار پایه دوازدهم ، شبکه همیار برنامه تعالی مدیریت را امری مهم برشمرد و ادامه داد: سازماندهی نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش کتب جدیدالتألیف، برنامه‌ریزی برای امتحانات نهایی و کنکور اگر به شکل مطلوب انجام شود دانش‌آموزان با فکری امن به تحصیل می‌پردازند.

نظری بابیان اینکه دروس اختیاری نیز به اندازه دروس تخصصی دارای اهمیت خاصی است یادآور شد: این گونه رشته ها بر اساس نیاز جامعه تدوین شدند تا منجر به تغیبر دیدگاهی دانش آموزان در باره مسائل گوناگون شود.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه آزمون مدیران به صورت آنلاین در اردیبهشت برگزار می‌شود اضافه کرد: مهارت‌آموزی دانش آموزان جزو اولویت های مدیران باشد و هدایت تحصیلی مانند سنوات گذشته انجام می‌شود و سعی شود هدایت دانش آموزان منطبق بر استعداد، علاقه و توجیه مطلوب، آشنایی با دنیای کسب و کار باشد تا دانش‌آموزان با موفقیت وارد جامعه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار