با رقابت ۵۸ نفروبا حضور نماینده سازمان دانش آموزی مرکز؛

انتخابات مجلس دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - انتخابات دوره نهم مجلس دانش‌آموزی با رقابت 58 دانش‌آموزاردبیلی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۳۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در حاشیه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در کانون فرهنگی ،تربیتی دخترانه عصمت آموزش وپرورش ناحیه ی یک اردبیل گفت: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه به ترتیب در مرحله آموزشگاه، شهرستان و منطقه برگزار می شود.

مصطفی کافی بابیان اینکه مجلس دانش‌آموزی یک تشکل غیرسیاسی، صنفی و مشورتی است، ادامه داد: دانش‌آموزان در قالب کمیسیون‌ها و آیین‌نامه‌ها به طرح مطالبات و پیشنهادات خود می‌پردازند.

وی ترویج و تربیت روحیه تعاون و هم‌اندیشی را از اهداف مجلس دانش‌آموزی دانست و تأکید کرد: درواقع مشکلات و پیشنهادات مدارس از طریق شوراها به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی انتقال‌یافته و این نمایندگان نسبت به طرح پیشنهادات اقدام می‌کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یادآور شد در سند تحول نظام آموزشی که مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت است، 6 ساحت پیش بینی شده است.
کافی افزود: ساحت اول تربیت اخلاقی و اعتقادی است؛ به این معنا که دانش آموز در مدرسه باید اخلاق مدار و معتقد تربیت شود، چرا که اخلاق راهنمای عمل است و اخلاق‌مداری و اعتقاد مداری ضرروت امروز همه ماست.
وی ادامه داد: دومین ساحت، تربیت علمی دانش آموزان است؛ بطوری که در مدرسه دانش آموزان باید با آخرین دستاوردهای علمی متناسب با سن و توان یادگیری خود برخوردار شوند، زیرا دانش آموزانی که آینده کشور را می‌سازند، باید از توانمندی علمی و دانش لازم برخوردار باشند.
معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سومین ساحت تربیت زیبا شناختی دانش آموزان است؛ یک شهروند خوب در عین اینکه باید در ابعاد علمی و اعتقادی سرآمد باشد، باید در امور زیباشناختی و هنری از موضوعات مهم موجود بهره‌مند باشد، چرا که انسانی که فاقد روحیه هنری و زیباشناختی باشد، یقینا در زندگی فردی و اجتماعی موفق نخواهد بود.
کافی با بیان اینکه تربیت جسمانی و بدنی چهارمین ساحت است، تاکید کرد: خداوند جسم را به ودیعه در اختیار ما گذاشته و ما باید بتوانیم در تربیت جسمانی و بدنی کوشا باشیم.
وی با اشاره به تربیت حرفه ای و اقتصادی به عنوان پنجمین ساحت آموزشی گفت: باید از فرصت نوجوانی و جوانی استفاده کرده و تلاش کنیم، در حوزه اقتصادی و حرفه‌ای سرآمد باشیم. امروز یکی از مشکلات جامعه ما مشکلات اقتصادی است و هر کدام از دانش آموزان باید بتوانند باری از روی دوش جامعه در این حوزه بردارند، باید به مهارتهایی مسلط شوند که بتوانند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند.
معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان تربیت سیاسی و اجتماعی را از دیگر ساحت های نظام آموزشی برشمرد و اظهار کرد: این نوع تربیت یکی از کارکردهای این مجلس است. تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدرسه، منطقه و استان و امروز تشکیل مجلس دانش‌آموزی حاصل این سلسله مراتب و حضور دانش آموزان در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی است، ما در این مجلس به دنبال تربیت سیاسی و اجتماعی هستیم.
کافی خاطر نشان کرد: آنچه در تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود، یک تربیت همه جانبه و متوازن در این شش ساحت است.
وی افزود: جوامع بشری از تربیت تک ساحتی لطمه‌های زیادی دیده است، چرا که تربیت دانش آموزان در یک حوزه باعث می‌شود وی نتواند در آینده با دیگران تعامل داشته باشد.
معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لازمه تربیت متوازن و همه جانبه را اعتدال درامور دانست و گفت: امروز در آموزش و پرورش تربیت همه‌جانبه، اعتدال‌گرایی در همه امور و ایجاد امید در نسل امروز هدف است، چرا که امید نیروی محرکه است، اگر امید نداشته باشیم صبح از خانه خارج نمی‌شویم، امید به آینده و انگیزه برای کار به ما نیرو می‌دهد.
کافی بیان کرد: امروز در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که از تکنولوژی‌های موجود در جامعه به طور صحیح بهره‌مند شویم استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات از موضوعاتی است که آموزش و پرورش مبتنی بر سند تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دنبال می‌کند.

نماینده سازمان دانش آموزی مرکزنیزضمن تشریح وظایف نمایندگان مجلس دانش آموزی از دانش آموزان خواست ضمن معرفی خود، برنامه ها ودیدگاههای خودر رادرچارچوب دستورالعمل وزارتی بیان نمایند.

فاطمه بازاری تصریح کرد: مجلس دانش آموزی درحقیقت محلی برای تبیین افکار واندیشه دانش آموزان سراسر کشوراست.

گفتنی است :پس از سخنرانی نامزدها ، تعرفه انتخاباتی بین منتخبین استانی توزیع وآنان نیز رای خودرا به صندوق آرا انداختند. بعد از شمارش آرا دو دانش آموز دختر و پسر به عنوان نمایندگان استان به مجلس دانش آموزی کشورو14 نفرنیز به تفکیک جنسیت به مجمع شوراهای دانش‌آموزی استان راه پیداکردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار