از اول اردیبهشت

ثبت طرح مستند روی سایت «مرکز گسترش» آغاز می‌شود

تهران (پانا) - از روز اول اردیبهشت‌ماه 1397 ثبت طرح مستند روی وب‌سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۳۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت طرح مستند روی سایت «مرکز گسترش» آغاز می‌شود

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعلام این خبر افزود: تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم سینمای ایران از روز اول اردیبهشت‌ماه 97 فرصت دارند که طرح فیلم مستند جدید خود را روی وب‌سایت «مرکز» به نشانی www.defc.ir ثبت کرده و در انتظار ارائه‌ی آن در شورای مستند این مجموعه باشند.
شهنام صفاجو تاکید کرد که مدت زمان پذیرش طرح‌های جدید مستندسازان محدود بوده و بستگی به تعداد طرح‌های ثبت شده روی سایت «مرکز» در این بازه‌ی زمانی دارد.
وی پیرامون شرایط عمومی ارائه‌دهندگان طرح مستند نیز توضیح داد: از آنجایی که مرکز گسترش در زمینه‌ی تهیه و تولید آثار مستند حرفه‌ای فعالیت می‌کند، عضویت در انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، ساخت حداقل 3 اثر مستند به نمایش درآمده در مجامع رسمی یا کسب جایزه از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی، از شرایط اصلی تهیه‌کننده یا مستندساز محترمی است که قصد همکاری با این «مرکز» را دارد.
صفاجو ادامه داد: ارائه‌ی خلاصه طرح در 150 کلمه، پیش‌بینی برآورد کلی طرح، زمان اجرای پروژه، سابقه موضوع طرح، قابلیت نمایش طرح پس از تولید در جشنواره‌ها، سینماها (اکران عمومی)، نمایش خانگی، تلویزیون و پاسخ به سه سوال محوری جهت بررسی دقیق‌تر طرح‌ها در شورای مستند «مرکز» در 400 کلمه، از اهم مواردی است که مستندسازان محترم می‌بایست به دقت نسبت به تکمیل موارد یادشده روی سایت اقدام نمایند.
وی سه سوال مطروحه را به این شرح عنوان کرد:
1) مسئله اصلی فیلم چیست و چه سوالی را دنبال می‌کند؟
2) ساختار تصویری و شیوه روایت فیلم چگونه است؟ (توضیح شخصیت و صحنه)
3) عناصر جذاب و ساختار دراماتیک فیلم کدامند؟
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: از کارگردانان سینمای مستند تنها یک طرح پذیرفته می‌شود، اما تهیه‌کنندگان می‌توانند چند طرح با قید نام مستندسازان مختلف، روی سایت ثبت نمایند.
شهنام صفاجو در پایان گفت: در سال 97 گرایش مرکز گسترش به تهیه و تولید مستندهایی است که پتانسیل عرضه در بازارهای جهانی را دارند؛ لذا در این دوره بیشتر طرح‌هایی مورد توجه قرار خواهند گرفت که ویژگی یادشده را دارا باشند.
روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار